انواع موسیقی و سبک آن


در دنیای موسیقی همه ما می دانیم که در این دنیای موسیقی می توان انواع مدل ها و سبک ها را پیدا کرد.

مدل‌ها و سبک‌های موسیقی را می‌توان بر اساس بسیاری از جنبه‌ها طبقه‌بندی کرد، اما این که محبوب‌ترین سبک موسیقی است، قطعاً نمی‌توان صد در صد انتخاب کرد، زیرا بر اساس سلیقه هر فرد روی زمین است.

این مقاله شما را با سبک های مختلف موسیقی آشنا می کند و شما را با محبوب ترین سبک های چند دهه اخیر آشنا می کند.

موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک اصطلاحی است که به موسیقی هنری اروپایی اطلاق می شود که قدمت آن به سال 500 پس از میلاد باز می گردد.

موسیقی کلاسیک با دوره کلاسیک متفاوت است.

دوره کلاسیک به دوره ای از تاریخ موسیقی غرب اشاره دارد. این دوره ها به شرح زیر تقسیم می شوند.

موسیقی کلاسیک 1450-500

موسیقی رنسانس 1450-1600

موسیقی باروک از 1600 تا 1750

موسیقی کلاسیک از 1750 تا 1810

موسیقی دوره رمانتیک 1810-1910

موسیقی مدرن از سال 1910.

موسیقی همه دوره ها ساختار و ویژگی های خاص خود را دارد که یادآور همان دوران است. https://viola-music.com

سبک موسیقی پاپ

موسیقی پاپ که با ملودی‌های جذاب و اشعار جذاب مشخص می‌شود، ژانری است که نه تنها منعکس‌کننده، بلکه روندهای فرهنگی را در طول زمان شکل می‌دهد. موسیقی که به عنوان تلفیقی از راک اند رول و ریتم و بلوز ظاهر می شود، به تکامل خود ادامه می دهد و شامل تأثیراتی از موسیقی الکترونیک مدرن و هیپ هاپ می شود.

این تعهد منجر به محبوبیت موسیقی پاپ با مشارکت افراد مشهوری مانند مایکل جکسون و مدونا شد. جذابیت بین فرهنگی و فرازبانی حس تجربه مشترک را تقویت می کند و موقعیت آن را به عنوان یک ژانر قدرتمند و فراگیر تثبیت می کند.

اهمیت موسیقی پاپ همچنین با توانایی آن در پر کردن شکاف بین فرهنگ ها و شکل دادن به ماهیت موسیقی عمومی تأکید می شود. آهنگ‌های جذاب و مضامین مرتبط، زبانی جهانی ارائه می‌دهند که با مخاطبان مختلف طنین‌انداز می‌شود. این موفقیت به افراد با پیشینه های مختلف اجازه می دهد تا از طریق موسیقی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، فرهنگ پاپ به شکوفایی خود ادامه می دهد و موسیقی و پیام آن اثری محو نشدنی بر جامعه سراسر جهان می گذارد.

موسیقی سنتی

موسیقی سنتی یا دستگاهی از زمان قاجار که توسط علی اکبرخان فراخان پایه گذاری شد، رواج یافت. وی نتایج این طبقه بندی را به فرزندان خود میرزا عبدالله و آقا حسین خال منتقل کرد. آن دو بعداً شروع به آهنگسازی و تنظیم نت های خطی کردند. در نتیجه تلاش این دو انسان گرانقدر میراث ارزشمندی برای ما به جا مانده است.

ردیف آلات موسیقی ایران شامل هفت ساز به نام های شور، همایون، نوا، راست پنچگاه، سه، ماهور و چهارگا است.

و پنج آهنگ به نام های ابوعطا، بیات ترک، افشاری، دشتی و اصفهان است.

توسعه موسیقی سنتی

موسیقی نماینده ذوق طبیعی و مطابق با عواطف انسانی و مترجم تخیل انسان است. از آنجایی که هیچ معیار مشترکی بین مردم اقوام، سلیقه ها، بوها و احساسات مختلف وجود ندارد، به همین دلیل است که هر کشوری موسیقی خاصی دارد که خاطره ای از گذشته و نمونه ای از احساسات و عواطف مردمی است که در آن رشد کرده است. آن کشور و شکی نیست که دوران تمدن و کیفیت زندگی ادوار مختلف، انقلاب ها، وقایع و تجربیات تاریخی، خاطرات خوب و دوران غم انگیز گذشته گرد هم آمده و موسیقی امروز ما را خلق کرده است.

از سوی دیگر، زمانی که تمدن جهان را به هم نزدیک می‌کند و انسان‌ها را با احساسات متفاوت پیوند می‌دهد، صنایع هر ملتی نیز در اثر همراهی با ملل دیگر تغییر می‌کند و هر بار رنگ جدیدی به خود می‌گیرد.

طبیعی است که موسیقی ما مانند سایر هنرهای ما تنها مال ما نیست و هر آهنگی از گوشه ای می آید و با سرود ملی ما در می آمیزد و تحت تأثیر احساسات ما دوره طولانی تکامل را طی می کند. تا اینکه به شکل فعلی تبدیل شد.

اگرچه نمی دانیم هر آهنگ از کجا سرچشمه گرفته است، اما امروز آنها را موسیقی ملی خود می دانیم. چرا که ذائقه ما را تغذیه کرده است و از مجموع افکار و نظرات ما و شیره احساسات و عواطف ما هستند.

توسعه موسیقی ایرانی

دوره دوم توسعه موسیقی ایرانی در دوره مدرن بود. در دوره پهلوی اصول فرهنگی غربی وارد موسیقی ایرانی شد و به پیدایش فرم‌های جدید موسیقی منجر شد. رضاخان اگرچه موسیقی ملی ایران را به موسیقی اروپایی ترجیح می داد، اما معتقد بود که موسیقی اروپایی باید متعلق به کشور باشد.

آلات موسیقی سنتی ایران

سازهای بادی مانند نی، سرنا، کارونا و نیامبانگ

تارهایی مانند کمانچه، عود، رب و زه

سازهای کوبه ای مانند دال، دخرا، درام و تنبک

سازهای زهی زخمی، سنتور و...

اگر علاقه مند به یادگیری سازهای کلاسیک مانند سنتور، سا تار و تار هستید می توانید با آموزشگاه موسیقی نواک تماس بگیرید تا آموزش حضوری سازهای کلاسیک را در لینک زیر کلیک کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.