زبان بدن چیست و چه فوایدی دارد؟


شاید فکر کنید که فارسی زبان اصلی شرکت یا تیم شماست، اما اشتباه می کنید. پرمخاطب ترین زبان چیزی نیست که با کمک آن صحبت می کنید، اولین زبانی که باید یاد بگیریم زبان بدن است که باید بیشتر به آن توجه کنید.

پس باید بدانیم زبان بدن چیست؟ زبان بدن به مجموعه ای از رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می شود که از طریق آن فرد می تواند پیام ها را منتقل کند و بدون صحبت با دیگران ارتباط برقرار کند.

یادگیری مهارت های زبان بدن باعث می شود در ارتباطات غیرکلامی که قسمت اصلی ارتباطات ماست مهارت بیشتری داشته باشیم و با استفاده صحیح از این مهارت های زبان بدن می توانیم در ارتباطات و مذاکرات خود بهتر بدرخشیم.

در این مقاله بیشتر در مورد اهمیت زبان بدن صحبت خواهیم کرد و همچنین تکنیک هایی را شرح خواهیم داد که می توانید از آنها برای داشتن زبان بدن واقعاً خوب استفاده کنید.

فواید زبان بدن

زبان بدن می تواند احساسات را منتقل کند یا معنای کلامی را به خوبی تغییر دهد. نشان دادن دوستی و علاقه به فردی با اخم و قیافه ترش هرگز قابل قبول نیست، بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه زبان بدن را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

برای اکثر ما ارتباط می تواند مصداق گفتار باشد، اما باید بدانید که بیشتر ارتباط بین افراد از طریق زبان بدن انجام می شود. در واقع بیش از 90 درصد چیزی که به طرف مقابل منتقل می کنید از طریق نشانه های غیرکلامی یعنی از طریق زبان بدن شما است و تنها 10 درصد از آنچه می خواهید بگویید از طریق کلمات شما منتقل می شود. زبان بدن می تواند وضعیت درونی فرد  مجری رادیو را مشخص کند. به عنوان مثال، ممکن است نشان دهنده خشم، خستگی، بی قراری، سردرگمی و سایر علائم باشد.

زبان بدن در واقع شامل تمام حرکات شما می شود. از حالات و حرکات صورت گرفته تا تماس چشمی، ژست‌ها، حالت و غیره. به طور کلی، دانستن صحیح زبان بدن می تواند یک کار بسیار دقیق و ظریف باشد، اما شما می توانید به راحتی با دانستن چند حرکت رایج، اصول زبان بدن را یاد بگیرید.

باید بدانید که معنای دست دادن خیلی بیشتر از فقط گفتن سلام، خوشحالم از دیدن شما و غیره است. این حرکت ساده خیلی فراتر از تماس است، تماس تن به تن نیت درست شما را نشان می دهد و اینکه از این رابطه و نوع تعامل دفاع نمی کنید. شما کاملا صادق هستید و تهدید نمی کنید.

زبان بدن یک فرد

به طور کلی زبان بدن زن و مرد یکسان است اما معمولاً تفاوت هایی با هم دارند.لازم به ذکر است که در جایی که جنسیت در میان باشد می توان به این موضوع توجه کرد اما از طرفی رفتارهای فیزیکی زن و مرد شبیه هم است.

زبان بدن زنان

با توجه به اینکه زنان احساساتی‌تر هستند، زبان بدن زنان می‌تواند مشکل بزرگ‌تری نسبت به زبان مردان باشد. در واقع زبان بدن را نمی توان زمانی نوشت که فرد در شرایط عادی قرار دارد. با این حال، مهم نیست که چقدر احساسات و حالات روحی خارج از شرایط جسمانی فرد قابل مشاهده است، رفتار و ظاهر فیزیکی یک فرد می تواند نشانه ای باشد که از درون نوشته شده است.

چند نمونه از حرکات بدن در گفتار روزمره انسان

دست دادن

این حرکت که به معنای دست دادن با یکدیگر است، یکی از مهمترین جنبه های زبان بدن است.

شما باید مراقب باشید، چگونه می ایستید، چگونه سلام می کنید، چگونه نزدیک می شوید، حتی اینکه حرکت دست چقدر موثر است.

اگر شانه های خود را پایین بیاورید و مستقیماً به صورت طرف مقابل نگاه نکنید یا در هنگام دست دادن دستی به آن بدهید که به آن دست دادن می گویند، این تصور در شخصی که نمی خواهید با او رابطه دیگری برقرار کنید، بیان می شود.

اما اگر مدام شانه های خود را به عقب بکشید و به صورت و چشمان آن شخص نگاه کنید و زمانی که آنجا هستید، دستان خود را به سمت او دراز کنید و آنها را محکم بفشارید، این فکر در درون شما فرو می رود. شما ذهن مردم هستید. شما حاضرید با او صحبت کنید و می خواهید با هم کار کنید و با او در ارتباط باشید.

نفس

زبان بدن مربوط به تنفس و الگوهای تنفسی می تواند نشانه ای از وضعیت روحی و روانی فرد باشد. به همین دلیل، ارتباط بین زبان بدن و تنفس اغلب در موضوعاتی مانند جلسات کاری و سمینارها مورد بحث قرار می گیرد. به طور کلی، تنفس عمیق با استفاده از دیافراگم و شکم اغلب نشان دهنده یک حالت آرام و مطمئن است. از سوی دیگر، تنفس کم عمق و بسیار سریع اغلب به عنوان یک حالت عصبی و مضطرب تعبیر می شود.

برخی از کارشناسان تجارت پیشنهاد می کنند که به الگوهای تنفسی افراد توجه کنید تا بتوانید سطح درک متقابل شرایط را درک کنید.

چگونه بایستیم

اگر ایستاده اید و با کسی صحبت می کنید یا تنها شنونده مکالمه او هستید، باید بدانید که نحوه ایستادن شما گویای چیزهای زیادی است. نحوه ایستادن شما در مکالمات روزمره یا مکالمات کاری یا حتی در بحث های عمومی بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر با همکار خود صحبت می کنید، باید توجه داشته باشید که هر حرکت شما توسط طرف مقابل مشاهده می شود، اگر می خواهید به او بگویید که دیر کرده اید، فقط به ساعت نگاه کنید، آن را به عقب برگردانید. . در زمان. به اطراف نگاه کن، پشت سرت، وانمود کن که کسی منتظرت است.

برعکس، اگر می توانید به راحتی با او صحبت کنید و به او گوش دهید و سر خود را تکان دهید تا صحبت های او را تأیید کنید، می توانید زمان مکالمه را به دلخواه افزایش دهید. اگر سخنان آن شخص شما را آزار می دهد یا فکر می کنید حرف او اشتباه است، اگر فکر می کنید کلمات آنها اشتباه است، با حالات چهره مانند بالا انداختن ابروها و لبخند زدن به آنها نشان دهید.

خوب است بدانید که ارتباط غیرکلامی از مکانی به مکان دیگر و موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است. در جلسات کاری مهم، نحوه رفتار شما بسیار مهم است، بنابراین باید مراقب باشید که اشتباه نکنید.

استفاده از زبان بدن در زندگی روزمره

زبان بدن می تواند به عنوان یک عامل ارتباطی مهم مورد استفاده قرار گیرد. می توانید از زبان بدن در ارتباطات روزمره، کار و فعالیت، تربیت فرزندان، ارتباط با همسر و ... استفاده کنید، این مشکل به خصوص برای افرادی که در بیان احساسات خود مشکل دارند بسیار موثر است. به همین دلیل کنترل و آموزش زبان بدن ضروری به نظر می رسد. در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

دروغ و صداقت یک فرد را مشخص کنید

اندازه گیری افسردگی، اضطراب، شادی و ترس

سنجش احساسات افراد نسبت به خود

پیش بینی مشکلات، رفتار و تصمیمات افراد

و ده ها مورد دیگر...

چگونه می توانید حالات چهره و بدن یک نفر را زمانی که دروغ می گوید درک کنید؟

تشخیص  دوره زبان بدن زهرا شیراحمدی کار دشواری است و نیاز به مهارت های خاصی در این زمینه دارد، زیرا در بسیاری از کشورها اضطراب، استرس، تعریق، تغییر مردمک چشم و ... به همین دلیل در افراد دیگر نهفته است. با توجه به زبان بدن و رفتار حرکتی او، در این صورت نمی توانیم صددرصد با زبان بدنش دروغگو بودن فرد را تشخیص دهیم و فرض کنیم که او دروغ می گوید و سپس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. اثبات..


۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.