بزرگ پارک آب و آتش تهران BS اصل

 

هیاهو و تحرک در بازار تجریش هفته آخر اسفند چند برابر میشه و بیشتر مردم، برای لذت بردن از حال و هوای آن روانه بازار تجریش میشوند. دیوارهای این خانه اجازه ورود این همه هیاهو را به حریم خانه که ارزشمندترین خانه جهان نام دارد، نمی دهد. گشت و گذار در این مجموعه حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد، خانه هنرمندان تمام هنرهای ایرانی را در خود به کار برده است. مجموعه سعد آباد دارای کاخ و موزه های بسیار زیادی است که از میان آنها می توان به موزه هنر ملل (کاخ سفید)، موزه ظروف سلطنتی، موزه استاد فرشچیان، موزه پوشاک سلطنتی، هنرهای زیبا، برادران امیدوار و موزه خط و کتابت میرعماد نام برد. “تیمی از نظامیان ایران از جمله گروهبان امیر شاه قدمی با علم به شرایط بسیار سخت کوهستان در ارتفاع 12500 فوت(حدود 3800متر) جایی که تا 40 متر برف و هوایی بسیار سرد و خشن وجود داشت برای بازگردندان پیکر قربانیان این حادثه تلاش می کنند و در نهایت موفق به نجات دو نظامی آمریکایی می شوند. این تکیه در آن زمان، برای اجرای تئاتر و نمایش احداث شد و ساختار آن شباهت زیادی با رویال آلبرت هال لندن داشت. بازار بین الحرمین در نزدیکی مسجد امام قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید پس از خیابان پانزده خرداد، به سمت پله نوروزخان بروید.

تیمچه مهدیه در ابتدای این بازار قرار دارد. چیزی که در نگاه اول در تیمچه مهدیه زیادی به چشم میخورد، معماری بینظیر و سقف آن است. تنها چیزی که از آن دوران زیبا و تاریخی برجای مانده هست، برگزاری مراسم اقامه عزای سیدالشهدا در این میدان است که هر ساله در ماه محرم این مکان جلوه ناب و مذهبی به خود میبخشد. بنای اولیه این مسجد در سال 1212 یا 1214 به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و به همین دلیل نام مسجد شاه بر روی آن گذاشته شده است. این عمارت مربوط به دوره قاجاریه و دستور فرزند ناصر الدین شاه ساخته شده است. این خانه 244 متری با معماری مربوط به دوره قاجاریه، خانه پدری شهید چمران است که در آن تعدادی از لوازم شخصی شهید چمران از کودکی تا شهادت و نقاشیهای کشیدهشده توسط این شهید بزرگوار در قالب دو بخش به نمایش درآمده است. دسترسی به خیابان خیام با خودروی شخصی اندکی مشکل است؛ چراکه این خیابان از سمت شمال یک طرفه است. همچنین شما میتوانید از خط تجریش تا راهآهن استفاده کرده و در ایستگاه منیریه یا امامخمینی پیاده شوید و با اندکی پیادهروی خود را به ورودی 15 خرداد برسانید. لازم به ذکر است خیابان پانزده خرداد از تقاطع خیام تا ناصر خسرو بسته است و تنها عبور عابر پیاده مجاز است. این ایستگاه در تقاطع خیابان پانزده خرداد و خیام واقع شده و افراد از ورودی راسته فرش فروشها میتوانند وارد بازار شوند. این شاهراه پراهمیت اقتصاد پایتخت، با حالت چهارگوش، در منطقه 12 و تقریبا در بخش مرکزی تهران واقع شده و از شمال به پانزده خرداد، از شرق به خیابان آیت الله شهید مصطفی خمینی، از غرب به خیابان خیام و از جنوب به خیابان مولوی و میدان محمدیه محدود شده است. از آن زمان تاکنون، سبزه میدان تبدیل به مرکزی مهم برای برپایی مراسمهای مذهبی، سیاسی و اجتماعی در تهران شده است و حتی نمایشهای خیابانی هم در آن برگزار میشود.

مناظر زیبایی از درخت ها و دریاچه ها و آبنماها این پارک را دل انگیز کرده است و به محیطی مناسب برای تجدید قوا و فرار از زندگی شهری تبدیل کرده است. تهران بزرگترین شهر کشور با جاذبه های گردشگری و عمارت های تاریخی است که از گذشته های دور به جا مانده اند.محله های قدیمی زیادی که یاد آور دوران گذشته تهران هستند در دل این شهر قرار دارند.بهارستان و خیابان جمهوری از مناطق قدیمی تهران هستند که آثاری از گذشته های تهران در خود دارند و بیشتر قسمت های آنها هنوز هم بافت قدیمی خود را حفظ کرده است.در این مطلب با ما همراه باشید تا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تهران را برای شما معرفی کنیم.یکی از مناطق تاریخی که حوادث زیادی را از سر گذرانده ، عمارت مسعودیه است که در میدان بهارستان قرار دارد. چه حسی بهتر از این که وقتی خسته از کار روزانه، دوندگی مدام در سطح شهر، تحمل دود و صدا و ترافیک هستید همراه با دوستان و خانواده جایی برای قدم زدن، تفریح و خوشگذرانی پیدا کنید؟ دربند، منطقهای عالی با آبوهوای دلپذیر است که پایتختنشینان زیادی از شلوغی و ترافیک و آلودگی هوای شهر، به این محل پناه میبرند تا هم از چشمانداز فوقالعاده زیبای آن لذت ببرند، هم در رستورانهای متعدد آن یک وعده غذای لذیذ نوش جان کنند؛ اما این همه ماجرا نیست و بدون اینکه نیازی باشد از تهران فاصله بگیرند، میتوانند به کوهنوردی بپردازند و از هوای مطبوع و محیط دیدنی آن استفاده کنند. اما این همه ماجرا نیست و بدون اینکه نیازی باشد از تهران فاصله بگیرند، میتوانند به کوهنوردی بپردازند و از هوای مطبوع و محیط دیدنی آن استفاده کنند.

مینا مرادی، راهنمای گردشگری پایتخت در گفتوگو با خبرنگار فارس درباره این کاخ قدیمی و پر ماجرا میگوید: «هرچند که تاریخچه کاخ گلستان به زمان شاه عباس صفوی باز میگردد و بخشی از سفرنامه «پیترو دلاواله» که به توصیف شهر تهران با چنارستانی که قصر سلطنتی را احاطه کرده بوده می پردازد، بر این نکته تأکید دارد اما میتوان شروع محوطهای که در حال حاضر به نام کاخ گلستان میشناسیم را در عهد کریمخان زند و ما بین سالهای 1173 تا 1180 ه.ق و با ساخت دیوانخانهای در آن جستجو کرد. هتل استقلال تهران دارای 2 برج شرقی و غربی می باشد که به ترتیب در سال 51 و 41 افتتاح شده اند. امروزه در این محوطه ساختمان های متعددی نظیر وزارت امور خارجه (در ضلع شرقی)، کتابخانه ی ملی و موزه ی ایران باستان و در ضلع غربی آن اداره ی پست قرار دارد. این بازار از همان ابتدای سلطنت آغامحمدخان قاجار، رونق چشمگیری پیدا کرد؛ زیرا در آن زمان دستور ساخت حجرهها و دالانهای متعددی برای آن داده شده و مردم برای خرید و فروش روانه این منطقه از شهر تهران شدند. این مسجد به دلیل موقعیت خود و قرارگیری در بازار حوادث تاریخی متعددی را دیده است. سرای امیر معروف به سرای «اتابکیه» از یادگاریهای امیرکبیر است، به همین دلیل در حیاط اول آن مجسمه امیرکبیر قرار گرفته است. راسته یا گذرگاه اصلی و فرعی، مسیری طولانی در بازار است که دکانها در دو طرف آن قرار گرفتهاند. برای رسیدن به بازار بزرگ تهران چندین راه متعدد وجود دارد و شما میتوانید با توجه به محدودهای که کار دارید و یا زمانی که میخواهید به بازار بزرگ بروید از وسایل نقلیهای چون مترو، اتوبوس، خودرو شخصی و یا تاکسی خطی استفاده کنید. بدین صورت که شما میتوانید با خیال راحت تمامی محصولات ارائه شده در این پاساژ را مشاهده کنید و هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین آنها را خریداری نمائید.

در این مکان، پاساژهای مختلفی وجود دارد که هر یک از آنها به دلیل خصوصیات و محصولات منحصربهفرد، بسیار معروف هستند. پارم ملت به دلیل داشتن امکانات تفریحی و رفاهی متنوع، از بهترین پارک های پایتخت است که گردشگران زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. مجسمه های زیبایی با الهام از افسانه های کهن ایرانی در جای جای پارک که از جاذبه های پارک آب و آتش تهران است به چشم می خورد. در این خیابان باید به دنبال جای پارک که غالبا دست نیافتنی است، بگردید و یا از پارکینگهای این منطقه استفاده کنید. از این مجتمع تجاری میتوانید انواع لباس مردانه و زنانه و شال و روسری را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید. یکی از این مناطق با نام بازار شناخته میشد و این منطقه بعد از حصارکشی هم از نظر تجاری مورد توجه پادشاهان زندیه و صفویه قرار گرفت. منبع عکس: سایت فانزیشهربازی سرپوشیده کیدز گاردن در مجموعه تجاری بام لند و در ضلع شرقی دریاچه چیتگر واقع است. گذر موج چیتگر کجا واقع شده است؟ تفریح و پیاده روی در گذر موج چیتگر که در تاج دریاچه قرار گرفته و سازه ای قوسی شکل است کاملا رایگان بوده و منظره بینظیری به دریاچه چیتگر دارد. بهترین تفریحات رایگان تهران کدامند؟ اگر از تفریحات دریاچه استفاده نکنید گشت و گذار در آن رایگان است. یکی از شگفتانگیزترین جاهای دیدنی تهران خانه هنرمندان است که بازدید از آن رایگان بوده و پاتوق دانشجویان و هنرمندان زیادی است. در این مقاله بعضی از تفریحات ارزان قیمت در تهران را معرفی کردیم، حالا که با تفریحات رایگان تهران آشنا شدید بهتر است یک سفر به پایتخت داشته باشید تا این تفریحات مفرح و دوست داشتنی را از نزدیک تماشا کنید. گفتنی است، ایستگاه مورد نظرتان را باید با توجه به منطقهای از بازار که در آن کار دارید، انتخاب کنید.

با توجه به آن که طبیعت داخل این بوستان و آبشار آن مصنوعی می باشند، اما توانسته اند طبیعتی بسیار دلپذیر را برای گردش، تفریح و استراحت فراهم آورند و هوایی تازه در آن جزیان داشته باشد. پارک نیاوران با توجه به موقعیتی که در آن قرار گرفته از جاذبه های فرهنگی و طبیعی زیادی برخوردار است. برای گشت و گذار در این تالار به هیچ وجه نیاز نیست راه بروید، بلکه بر روی ریل متحرک قرار میگیرید و در عرض 15 دقیقه کل ایران را گشته و با ماکتهای جالبی از جای جای کشورمان آشنا میشوید. رستورانها، سفرهخانهها و کافههای این محله هم اغلب غذاهای ایرانی و فرنگی خود را بر روی تختهای سنتی و در کنار رودخانه معروف دربند سرو میکنند. پلههای کوچه نوروزخان در کنار خیابان پانزده خرداد قرار گرفته است تا مردم و کسبه بازار در هوای سرد و یخبندان تردد آسانی داشته باشند و در شیب کوچه لیز نخورند. در کنار لذت بردن و نوش جان کردن از چایی میتوانید از دکوراسیون زیبا، وسایل نوستالژیک آن نیز لذت ببرید. صاحب کنونی این مکان نوستالژیک شخصی به نام حاج کاظم است. انتقال مییابند. در همین دوره، به سبب مراسمِ تاجگذاری در تالارِ سلام، دیوارِ حائل، بین دیوانخانهٔ تخت مرمر و باغ گلستان برچیده میشود و فضای کنونی کاخ گلستان پدید میآید. شبستان آیت الله شاه آبادی با قدمتی هزار ساله، قدیمیترین شبستان مسجد بوده و شبستان عتیق که مسجد عتیق هم نامیده میشود و قدمتی بیش از ۷۰۰ سال دارد. همچنین این خانه قدمتی 150 ساله دارد. از این رو بسیاری از آثار ارزشمندی چون کاشی، سنگهای تراشیده را برای زینت بخشید به خانه مقدم در سراسر آن نصب کردند همچنین با گردهم آوردن آثاری چون مجموعهای از پارچه، مسکوکات، مُهرها و اسناد تاریخی، چپق و وافور و قلیان، سفالینه، شیشه، وتابلوها نقاشی در خانه پدری گنچینهی نفیسی را برای آیندگان جمعآوری کردند از این رو نام این خانه به موزه خانه مقدم و یکی از گرانبهاترین خانه های دنیا معروف است.

پارک هنرمندان که از بهترین پارک های تهران در مرکز پایتخت به شمار می رود، دارای مساحتی بالغ بر 50 هزار متر مربع بوده و مجسمه های زیبایی در آن وجود دارند. پلکانی برای این بخش تعبیه شده که راه ارتباطی میان بخش حوضخانه و طبقه دوم می باشد. برای ورود به بخش شرقی بازار، کافی است وارد بازار سرپولک شوید. در هر نقطهای از تهران که هستید، برای بازارگردی با مترو، کافی است خود را به نزدیکترین ایستگاه مترو رسانده و با تعویض خط مترو به خط یک، در یکی از ایستگاههای پانزده خرداد، خیام و میدان محمدیه پیاده شوید. بنابراین باید از سمت خیابان امیر کبیر وارد خیابان مصطفی خمینی شوید و سپس در تقاطع مولوی وارد خیابان مولوی شده و از طریق میدان محمدیه وارد خیابان خیام شد. برای بازارگردی با تاکسی فرقی نمیکند که از کجای تهران میخواهید به بازار بروید، فقط کافی است به سمت گلوبندک حرکت کرده و وارد محدوده بازار بزرگ شوید. ابتدا اقدام به اجاره سوئیت در تهران کنید و سپس راهی این استان شوید. هزینه ورودی کاخ ۲۵۰۰ تومان است اما برای دیدن بخشهای مختلف به جز خلوت کریمخانی و تالار برلیان که رایگاناند باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. معماری بازار بزرگ تهران، به یک دوره خاص تعلق ندارد و نمیتوان سبک دقیقی برای آن در نظر گرفت؛ چراکه بخشهای مختلف آن، به مروز زمان و در طول دورانهای مختلف ساخته شده است.

تکیه دولت با ساختمانی سه طبقه و نمایی آجری، به عنوان بزرگترین سالن نمایش در طول تاریخ ایران، ظرفیتی بیست هزار نفره داشت. جالب است بدانید در دوران قاجار، تنها راه اصلی بازار بزرگ تهران از دروازه شاه عبدالعظیم شروع میشد و تا مسجد جامع و بازارچه احمدکور ادامه داشت و بخشهای مهم بازار متعلق به این دوران شامل بازار کفاشان، بازار فرشفروشان، بازار امیر، بازار زرگرها، بازار ساعتفروشان، بازار چهل تن، بازار آهنگران، بازار مسگران، بازار پاچنار و غیره هستند. در زمان ناصرالدین شاه قاجار، کاخ گلستان به واسطه مدت حکومت وی (نزدیک به 49 سال) و دیدار او به عنوان اولین پادشاه ایران از اروپا در سه سفر خود به سالهای 1290، 1295 و 1306 ه.ق دستخوش تغییرات اساسی و متأثر از اروپا گردید. با این حال وقتی بهصورت دقیق و ریزبین نگاه کنیم متوجه میشویم که در میان این میدان درختان چنار با حوضی که کاشیکاری شده بود وجود داشت؛ اما در عصر حاضر این مکان شاهد تغییرات اساسی بوده است و مغازههای جدید و نو جای آنها را گرفته است. در جلوی تالار بلور، حوضی برای این کار تعبیه شده بود که ابتدا به صورت چندضلعی کوچکی بود ولی بعد به شکل بیضی بزرگتری تبدیل شد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت کرایه تاکسی فرودگاه امام خمینی لطفا از سایت ما دیدن کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.