یادگیری ریاضیات تحلیل کرده اند

 

سخن پایانی:خب فکر می کنم تونسته باشم به سوالتون درباره اینکه چگونه ریاضی بخوانیم پاسخ داده باشم. فکر می کنم تا اینجا به اندازه خوبی فهمیده باشید که چگونه ریاضی بخوانیم. زنی که واقعا آبروی زن است. تو تست زنی آموزشی برای هر تست حدود ۳ دقیقه وقت دارید. زمان لازم برای این مرحله هم حدود ۳۰ دقیقه ست. این مرحله هم حدود ۳۰ دقیقه وقت می گیره. زمان لازم برای این کار حدود ۳۰ دقیقه ست. هر تست نهایتا ۲ دقیقه ازتون وقت می گیره. اگه جوابتون غلط بود، باز هم سوال یا تست رو حل کنید تا به جواب درست برسید و اگه نتونستید، مطالب یادداشت شده در کلاس و جزوه رو دوباره مرور کنید و باز هم تلاش کنید سوال رو حل کنید. با حل کردن مسائل تا انتها و رسیدن به جواب از اشتباهات چند صدم نمره ای در امتحانات ریاضی که مربوط به جواب سوال است با این روش جلوگیری می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره تست آموزشی و تفاوتش با تست آزمونی، مقاله تکنیک های تست زنی رو که تو موسسه آموزشی بارسا تهیه شده مطالعه کنید.۴. همان­طور که همه می­دانید ریاضیات جزء درس­های حفظی نیست، اما نوشتن جزوه و نکات مهم باعث می­شود که این نکات فرار را فراموش نکنید و همیشه بهخاطر داشته باشید؛ همچنین می­توانید مسائل و مباحثی را که در آن لحظه متوجه نشده­اید در گوشه­ای یادداشت کنید تا در یکزمان مناسب دوباره به سراغشان بروید.

اما بستگی به این داره که چطوری از کلاس استفاده کنید. پیش مطالعه یعنی ببینید که قراره چه چیزی رو یاد بگیرید و بهتون کمک می کنه یه نقشه راه تو ذهنتون از فصل شکل بگیره و یه سری سوال درباره اون مبحث براتون پیش بیاد که باعث میشه موقع خواندن ریاضی دنبال پیدا کردن جواب اون سوالات باشید و با تمرکز بیشتری درس رو بخونید. با این حال، اگرچه چنین رویکردی باعث می شود دانش آموز پشت میز بماند، اما نتیجه منفی اصلی مانندِ حواس پرتی و ناتوانی در درک موضوعات را نیز به همراه دارد. دارنددقیقا (( پشت سرتان )) . ۴- دفترچه پرسش و نکات ریاضی (برای مرور)۵- چهار رنگ ماژیک هایلایتر (برای مرور)۶- دفتر نمودار درختی فصل ها (برای مرور)به عنوان نکته آخر بهتون بگم کلاس درس با استاد خوب جزء ابزار لازم برای یادگیری ریاضی نیست؛ ولی به شدت سرعت یادگیری رو بالا می بره. رو با رنگ فسفری هایلایت کنید. ممکنه برای بعضی از سوالات از چند رنگ هایلایت استفاده بشه.

رنگ ها کاملا دلخواه هستند و می تونید هر طور که خواستید از ۴ رنگ دلخواه استفاده کنید. این رو هم بگم که اگه تا الآن با درس ریاضی مشکل داشتید و فکر می کنید که پایه ریاضی خوبی ندارید، هیچ جای نگرانی نیست؛ فقط کافیه مقدار کار بیشتری برای جبران ریاضی انجام بدید که در ادامه به اون اشاره خواهم کرد و به شما خواهم گفت که چطور ریاضی را یاد بگیریم. این دسته از تست های ریاضی رو باید رفع اشکال کنید.یه سری از سوالات ریاضی هم هستند که با حل کردن اون ها تعداد زیادی از مباحث مرور میشه. پس نکات زیر رو خوب به خاطر بسپارید:برای اینکه بدونید در کلاس چگونه ریاضی را یاد بگیریم، همونطور که اشاره کردم، قبل از کلاس حتما پیش مطالعه داشته باشید. بعدش تمرین های کتاب رو حل کنید تا بدونید برای طراح ریاضی کنکور کدوم قسمت مهمه. 1. آمار و احتمال به صورت گسترده تر در ریاضیات سه سال متوسطه دوم تدریس می شود و در کنکور نیز چند سوال از این مبحث طرح می شود.

مهارت ۲: مفاهیم تعیین علامت و نامعادلات (فصل ۴ ریاضی دهم) مهارت ۳: تکنیک های رسم نمودار به کمک تبدیل نمودار و حفظ کردن نمودارهای کتاب درسی (فصل ۵ ریاضی دهم و به طور کامل تر فصل ۱ حسابان ۲ و ریاضی ۳) اگه این مهارت ها رو دارید، می تونید برید گام بعدی یادگیری ریاضی ؛ اما اگه هنوز تو این مباحث مشکل دارید بهتره در هفته ۲ الی ۳ ساعت برای یادگیری این ۳ مهارت مهم ریاضی وقت بذارید و کاملا یادشون بگیرید. ممکن است به نظر برسد که ریاضیات در زندگی برای اکثر مردم اهمیتی ندارد، اما این نمی تواند واقعیت داشته باشد! این مرحله شامل اجرای دوباره گام های ۲ و ۳ و ۴ به تعداد دفعاتی ست که در هفته کلاس دارید. ریاضی دوازدهم انسانی شامل درک مفاهیم و حفظ کردن فرمولها است. اما برای درک مفاهیم کار بیشتری لازم است. اما یه بار چک کردن بد نیست. پاس کردن ریاضی عمومی ۲ با مطالعه یک شبه رویا نیست. با نظم پیش بروید و خوب درس بخوانید. 11-بردن روزنامه به کلاس حتی ، دو سه هفته یکبار ،و اختصاص دقایقی از ذکر خلاصه مطالب آن که مرتبط با درس باشد، مفید است . این کار به خصوص وقتی با موضوع درسی جدیدی دست به گریبانند، مفید واقع میشود.

در این زمینه بسیار مفید است. مباحث ریاضی بسیار پیچیده و گسترده هستند و با بیان خشک و ساده برای دانش آموزان به سادگی قابل فهم نیست و باعث سردرگمی در ذهن آنها میشود. با خوندنش می تونید فرآیند اصولی مطالعه و تست زنی ریاضی رو برای همیشه یاد بگیرید. ۱٫ راه حل همیشه در گزینه های پیشنهادی نیست. این مهارت ها عبارت اند از: مهارت ۱: یادگیری جبر که شامل اتحاد و تجزیه (فصل ۳ ریاضی دهم)، حل معادلات درجه ۱ و درجه ۲ (فصل ۴ ریاضی دهم) و رادیکال ها (فصل ۳ ریاضی دهم) هست. اما اگه سوالی که استاد حل می کنه جدید نیست و اصراری به توجه شما نداره (مثل حل تمرینات)، می تونید از همون اول خودتون با سوال کلنجار برید و در آخر جواب خودتون رو با جواب نوشته شده چک کنید. اما این اتفاق نمیافتاد. انگیزهی نگارش این مطلب هم کاستن از دغدغههای فکری و ارائهی راه حلی برای پرسش شما دربارهی این که روش صحیح خواندن ریاضی برای کنکور چیست، بوده است. همونطور که گفتم حل تمرین و سوالات متنوع تاثیر زیادی روی تقویت ریاضی شما داره.

فقط نوشته های روی تخته مهم نیستند، بلکه تک تک کلمات استاد هم مهم هستند و به شما کمک می کنند نوع نگاه استاد در مورد حل سوالات رو یاد بگیرید. متن جزوه یا درسنامه رو نگاه کنید و زیر تعاریف و نکته های مهم خط بکشید و بلافاصله شروع کنید به حل سوالاتِ حل شده در کلاس از جزوه یا مثال های حل شده درسنامه و جواب خودتون رو با جواب نوشته شده تطبیق بدید. در همین بخش مجموعه قاعده دیگری هم وجود دارد که باید با حروف انگلیسی بزرگ عو۱مل درون مجموعه را نوشت. قبل از شروع مطالعه ریاضی باید مطمئن بشید ۳ مهارت مهم که تقریبا در همه مسائل و تست های ریاضی استفاده میشه رو داری یا نه؟ تعداد تست باید در حدی باشه که همه مباحثی که خواندید رو پوشش بده. ابتدا همه تست های آموزشی (حدودا ۱۰ تا تست) رو حل کنید و در آخر جواب ها رو چک کنید. در آخر هفته علاوه بر تست های آزمونی باید تست های آموزشی که هایلایت نارنجی یا صورتی دارند رو دوباره حل کنید.

تمرینات آخر فصل کتاب اهداف آموزشی اون فصل رو مشخص می کنند و قطعا تو کنکور از اهداف آموزشی هر فصل سوال مطرح میشه. بااینحال، تست زدن به شما کمک میکند که بدانید کدامیک از سؤالات کنکور زمانبر و دشوار هستند و چه سؤالهایی راحت و قابلحل میباشند. آموزش تندخوانی به شما کمک میکند با سرعت بالاتر دروس را مطالعه کنید، کیفیت یادگیری بالاتری را تجربه کنید و کمتر خسته شوید؛ چرا که صرف ساعتها وقت برای مطالب کم باعث کاهش انگیزه و خستگی ذهنی افراد میشود. 3- به نوع راه حل ها مثل استفاده از انگشتان دست ، استفاده از چینه یا اشیاء دیگر و یا سایر مواردی که تا کنون با آن ها آشنا شده اند در کنار استفاده از رسم شکل و عدد توجه کنید. این عمل موجب رشد و پیشرفت شما در فهم و یادگیری و نحوه تست زدن و روش مطالعه ریاضی می شود و زمانی که جواب صحیح را نگاه کردید، ذهن و دید شما نسبت به آن مساله بازتر می شود.

ولی بعد از اینکه پاسخنامه رو بررسی کردید، روش حل رو کامل فهمیدید.نتونستید تست رو حل کنید یا به جواب غلط رسیدید و بعد از بررسی پاسخنامه هم نتونستید روش حل تست رو به طور کامل بفهمید. با توجه به انتظارات متناسب با سن وتوانایی هوشی ، در یادگیری نارسایی قابل ملاحظه ای دارند به گونه ای که این نارسایی را نمی توان به عوامل محیطی یا نشانه های روانی به طور کامل تبیین کرد. بعد از حل تست ها، جواب ها رو با پاسخنامه چک کنید. نهایتا اگر دانش آموز سوالی داشت، میتواند از معلم بپرسد و پاسخ آن را دریافت کند ولی هیچ نقش پررنگتری در روند تدریس نخواهد داشت. کتاب دانش آموز معمولاً هیچ گونه کمکی به معلم در این مرحله مهم نمی کند ولی می تواند راه فعالیت هایش را به او نشان دهد. هر چه بیشتر به دانشآموزان نشان دهیم که چگونه ریاضیات با دنیای اطراف ما مرتبط است، توجه آنها بیشتر میشود. مفهوم مشتق برای توابع یک متغیره در درس ریاضی یک با تمام جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت.

ای ستارهی زندگیم، تو را با تمام وجود دوست دارم. یعنی نتایج تحقیقات سالتز نشان داد که یادگیری ( اعم از یادگیری مفاهیم ریاضی) همراه با حرکت ( بازی ها ) بهتر صورت می گیرد. این مقاله، یکی از کامل ترین مقالات موجود در خصوص یادگیری و تقویت ریاضی هست که تا حد خوبی به سوال شما درباره اینکه چگونه ریاضی را یاد بگیریم، پاسخ داده شده. تا اینجا، بخشی از پاسخ این سوال که چطور ریاضی را یاد بگیریم رو دادم. اینجا یاد می گیریم که یادگیری ریاضی از صفر تا صد چه مراحلی داره. به این شکل که شما می توانید به راحتی بازی های مختلف ریاضی را طراحی کرده و حتی با استفاده از ساده ترین آن ها، جذابیت زیادی در یادگیری این علم ایجاد کنید. شایان ذکر است که این تحلیل یکبار با نمرة ریاضی دانشآموزان بهعنوان متغیر وابسته انجام شد که ضریب همبستگی درونردهای معادل 06/0 محاسبه شد. و بالاخره شرایطی که ممکن است یادگیری را در او تسریع نماید مشخص کند. قدم دوم برای اینکه بدونیم چطور ریاضی را بخوانیم، پیش مطالعه کردنه که یه مرحله خیلی مهم تو تقویت و یادگیری ریاضی هست که بیشتر دانش آموزان بهش بی توجهی می کنند. پس اگه می خواید نتیجه خوبی در درس ریاضی بگیرید و کاملا متوجه بشید که چطور ریاضی را یاد یگیریم، حواستون رو حسابی جمع کنید و تا پایان این مقاله با همراه باشید!

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از راه های یادگیری سریع ریاضی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

۰ ۰

شناختن عبارات ریاضی به انگلیسی یک مهارت بسیار مهم است که در موارد مختلفی از زندگی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مهارت به ما کمک می‌کند تا مسائل پیچیده را در ریاضیات، علوم، فناوری و حتی در زندگی روزمره بررسی کرده و حل کنیم. با شناختن عبارات ریاضی، ما قادر خواهیم بود تا الگوها و روابط میان اعداد و متغیرها را درک کرده و به تحلیل مسائل با دقت بالا بپردازیم.

 

علاوه بر این، شناختن عبارات ریاضی به انگلیسی اهمیت بسیاری در ارتباط با جهان دیجیتال و فناوری دارد. برنامه نویسان و مهندسان نرم‌افزار باید قادر باشند کد‌های ریاضیاتی را درک کنند تا بتوانند الگوریتم‌ها و برنامه‌های کامپیوتری پیچیده را بنویسند و اجرا کنند. بنابراین، شناختن عبارات ریاضی به انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در توسعه فردی و حرفه‌ای فرد تأثیر گذار باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.