بهترین روستای فیلبند نکاتی که امسال خواهید خواند

 

Free photo exterior clean playground for kids خاندان های بزرگی در شهر رامسر می زیستند که بیشتر آنها از سادات بودند. دریاچه سقالکسار برای گردشگرانی مناسب است که می خواهند از هیاهوی شهر به سکوت و صدای طبیعت مهاجرت کنند، زیرا در اینجا تا چشم کار می کند، همه چیز جلوه گر زیبایی های خلقت است، درختانی که انعکاس تصویرشان در آب می رقصد، زمینی که با آب دست به دست هم داده اند و آرامش را به مهمانانشان هدیه می کنند، شاید این منظره که چشم از تماشایش سیر نمی شود، به ندرت تکرار شود. سنگها و صخره هایی که تک و تنها قد بر افراشته و با عظمت واُبهت وصف ناشدنی انسان را به گذشته های دور و تحولاتی که بر زمین رفته است سیر میدهد.اتفاقاتی نظیر رانش زمین،زلزله ،باد وباران وسیل ودیگر پدیده هایی که معلوم نیست چند سال بطول انجامیده تا خاک اطراف را فرسایش داده بطوریکه تخته سنگ مقاوم اینگونه قد برافراشته اند! در دهکده گردشگری زانوس چند نوع سوئیت وجود دارد؟ یکی دیگر از دیدنیهای مرزنآباد، دهکده مازیچال است. از سوی دیگر، بخش معمولی جایی است که گردشگران و مردمان دیگر در آنجا ویلاها و خانه های مختلف ساخته اند و از نظر ظاهری، تفاوت بسیاری با بخش باارزش دارد و صفایی که در بافت قدیمی روستا وجود دارد را در بخش معمولی پیدا نمی کنید.

این روستا در دهستان چلاو قرار داشته و جمعیت آن براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1385 صورت گرفته تنها 18 نفر در 7 خانواده بوده است و در نتیجه الیمستان روستایی بسیار خلوت و کم جمعیت است. آشار فشکور از دیدنیهای جذاب روستا، در اغلب روزهای سال پرآب است. بهشهر امروزی، شهری زیبا و جذاب است که آثار طبیعی و تاریخی فراوان دارد. از معروفترین آنها میتوان «چشمه لار» را نام برد که خواص آب آن برای بیماریهای کلیوی و استخوان درد، بسیار عالی است.«امامزاده قاسم» در نزدیکی قله «اندوار» و در کوههای جنوبی فیلبند قرار دارد. «امامزاده قاسم» در نزدیکی قله «اندوار» و در کوههای جنوبی فیلبند قرار دارد. میتوان از تفریحات سالم و لذت بخش در طبیعت جواهردشت دوچرخه سواری، گردش پیاده، سوار کاری و کوهنوردی در قله سماموس را نام برد. هر کدام از این روستاها هم چشم اندازهای دل انگیزی را دارا هستند که میتوانید در طی مسیر رسیدن به ییلاق زیبای فیلبند از آنها دیدن کنید و از طبیعت های آن لذت ببرید. در ورسک میتوانید درختان توسکا، اوجا، راش، بلوط و اسپیدر را ببینید و از موسیقی باد لابلای شاخ و برگ این درختان حظ کنید. برای بازدید از آبشار چلندر بهتر است فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. بهار و تابستان بهترین فصل سفر به یک منطقه ییلاقیست. بهترین فصل سفرچه زمانی است؟

بدون تردید برای این که بتوانید از دیدن جاذبه های گردشگری شمال کشور ایران نهایت لذت را ببرید، باید بهترین زمان را برای آغاز سفر انتخاب کنید. پوشش گیاهی این منطقه شامل درختان بلوط، پهن برگ و درختچه های ولیک است و در اطراف این جاذبه دیدنی زیبا و دلنشین که از مهم ترین پدیده های طبیعت ایران است ذخیره گاه جنگلی زربین قرار دارد. نام این آسیاب، از نام رودی گرفته شده است که در اطراف آن جریان دارد. غار کبود آبی که محلیهای روستای لیره سر به آن غار کاچول هم میگویند یکی از جاهای دیدنی تنکابن است که در سه هزار قرار گرفته و این غار آبی به رنگ زیبای آبی که دارد و در برخی از بخشها سقف نیز آبیرنگ است شناخته میشود. همشهریآنلاین: استان مازندران با حدود ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت بین ۴۷ دقیقه تا ۳۸ درجه و ۵ دقیقه عرض شمالی و ۵۰ درجه و ۳۴ دقیقه تا ۵۶ درجه و ۱۴ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است. در صورت آفتابی بودن هوا، ماشینهای شخصی نیز میتوانند مسیر را طی کنند.اگر از اتوبان کرج قزوین به شمال تردد میکنید، مسافتی حدود ۴۰۰ کیلومتر پیش رو دارید. از لذت بخش ترین تجربه های سفر به شمال کشور همین آبشار کبودال است. غذاهای محلی شمالی را در شهر جستجو کنید و هرکدام را که رایجتر هستند، امتحان کنید و لذت ببرید. پس بدون هیچ ترس و نگرانی خودتان را به دل طبیعت بسپارید و از این همه جذابیت اطراف نهایت لذت را ببرید. البته شما میتوانید در دل طبیعت کمپ نیز بزنید و از تماشای مناظر زیبا لذت ببرید. در سراسر ییلاق آلاشت کلبههای جنگلی دیده میشوند که میتوانید برای اقامت شبانه آنها را انتخاب کنید.

اگر هنگام سفر به فشکور و مشاهده زیباییهای آن، قصد اقامت در روستا را داشتید، اقامتگاههای بومگردی مرزنآباد، کلبههای زیبای روستا و کلبههای جنگلی فشکور بهترین گزینهها برای اقامت شما هستند. گونههای مختلفی از درختان ممرز و افرا پوشش جنگلی روستا را تشکیل میدهند و زیبایی خاص خود را دارند. گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ آبشار زیبای لونک از دو آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده که در منطقه جنگلی شهر سیاهکل استان گیلان قرار دارد. احتمالا اولین گروه نمایندگان سیاسی انگلستان در اشرف البلاد به حضور شاه عباس رسیدند. وی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران کل عضو ستاد مدیریت بحران مازندران در این جلسه گفت: در چنین شرایطی مدیر استان باید سر صحنه باشد و جانشین و نماینده نمیپذیریم. اهل هر کجای ایران که باشید، احتمالاً به این استان شمالی سفر کردهاید یا تصمیم دارید که در اولین فرصت، برای چنین سفری برنامهریزی کنید. برای رسیدن به این آبشار دیدنی هم باید به روستای پاقلعه در جنوب رامیان سفر کنید. روستای شیرآباد روستایی است بین علی آباد کتول و آزادشهر، در شهرستان رامیان استان گلستان. گل رامیان با هویت باستانی، تاریخی و طبیعی که دارد، در دورههای مختلف با اسطورههای زیادی همراه بوده است. رودخانه نسارود که در در این جنگل قرار دارد، راهی مارپیچ دارد که برای هر بینندهای جذاب و شگفت انگیز است.

ماهی های زیادی همچون زرد پر، کپور، ماهی سفید رودخانه ای، قزل آلا، کولی و… گلهای زرد رنگ 20 تا 30 سانتیمتر رشد میکنند و تمام دشت را میپوشانند. دشت لار بزرگترین دره ایران است که در ۷۰ کیلومتری شرق تهران در جاده هراز قرار گرفته، آب و هوای متغیر این دشت و چشمههای متعدد آن را به سرزمین هزار چشمه مشهور کردهاست. مازندران با وسعتی در 24 هزار کیلومتر مربع در شمال ایران و جنوب دریای خزر واقع شده است، دریای خزری که با کشورهای همسایه یعنی کشور آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان همجوار است و همین عامل سبب تبدیل دریای خزر به یکی از قطب های ارتباطی در منطقه و به خصوص ایران شده است. نوع سد لار خاکی با هسته رسی است ارتفاع از پی ۱۰۵متر، ارتفاع از بستر رودخانه ۱۰۷متر، طول تاج ۱۱۵۰متر، گنجایش کل مخزن ۹۶۰میلیون متر مکعب، گنجایش مفید مخزن ۸۶۰میلیون متر مکعب، مساحت دریاچه در ارتفاع ۲۵۳۱متر برابر ۲۹ کیلومتر مربع، نوع سرریزها: سرریز اضطراری ساحل چپ با ظرفیت ۹۸۰ متر مکعب در ثانیه، سرریز کلاسیک ساحل راست با ظرفیت۱۲۰ متر مکعب در ثانیه میباشد. سپس باید به سمت چپ بروید تا در ادامه مسیر به عسل محله برسید. شهر چالوس در زمان حمله امیر تیمور تخریب شد و سپس تا قرن های متمادی به صورت روستایی کوچک درآمد. اشرف البلاد در اثر جنگهای داخلی حملات ترکمن ها، افاغنه و حملات سپاهیان زند صدمات فراوان دید و به طور مکرر تخریب شد.

در آخر هم هنگام بازدید از جنگل سنگچال و منطقه چلاو، پیشنهاد می کنیم از جاهای دیدنی منطقه مانند چشمه های خنک، باغ ها، زمین های کشاورزی و جنگل های سرسبز نیز بازدید کنید. کارهای زیادی هست که برای خوشگذرانی در جنگل دالخانی میتوانید انجام دهید، بعضی کارها مثل کوهنوردی کمی سخت است و به آمادگی بدنی نیاز دارد، بعضیها هم مثل عکاسی و قدم زدن در دل طبیعت عین آب خوردن است و برای هرکسی با هر سن و سالی مناسب است. شما در رامسر یا میتوانید به سراغ اجاره ویلاهای لوکس بروید یا اینکه با اجاره ویلا روزانه در رامسر، یک سفر کوتاه دلنشین به عروس شهرهای شمال داشته باشید. امام جمعه آمل با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی دولت آقای رئیسی با امضای واردات برنج که درسالهای قبل محدود بوده رسما اجازه بیش از نیاز کشور را داده است، گفت: از سوی این وزارتخانه با اعمال قوانین دست و پاگیر اجازه صادرات برنج از کشور را نداده و نتیجه آن شد که برنج تولید سال گذشته کشاورزان مازندران همچنان درانبارها وشالیکوبیها دپو شده و بازار خرید و فروش این محصول نیز کاملا راکد بماند. در فصل تابستان دشتهای ییلاق مازیچال به سرسبزترین حالت خود میرسند و اوج زیبایی خود را به نمایش میکشد، به علاوه اینکه میوههای تابستانی روی درختان در این روستا قابل برداشت میباشد. این روستا حتی بهعنوان منطقهای مهم و بینالمللی برای پرندگان ثبت شده است. ق امیر تیمور گورکانی آمل و ساری را غارت کرد و فرمان قتل عام ساکنین آن ها را صادر کرد و سه قلعه مهم از جمله ماهان سر را با خاک یکسان کرد. سد شهید رجایی یا سد سلیمان تنگه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری و در منطقه ای کوهستانی در بخش دودانگه شهرستان ساری قرار دارد.

پارک ملی لار یکی از مناطق حفاظتشده ایران است که دارای اکوسیستمهای کوهستانی مرتفع و آبی میباشد. یکی از مرتفع ترین آبشارهایی که می توانید در نزدیکی روستای چلندر شهرستان نوشهر مشاهده کنید، آبشار چلندر است. آبشار لونک سیاهکل در هر فصل رنگی و آبی تازه به خود میگیره و به همین دلیل یکی از زیباترین جاهای دیدنی شمال است. همه اینها سبب میشود تا تور شمال به مقصد جاذبههای گیلان بسیار محبوب باشد. در اطراف آبشار لونک سیاهکل جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که در بین مسافران و گردشگران بسیار محبوب است. بارش برف در زمستانهای روستا، گاهی به حدود یک متر نیز میرسد و بر زیبایی مناطق اطراف میافزاید. بکر بودن روستا بر زیبایی آن میافزاید و طبیعت جذاب آن را دوستداشتنیتر میکند. در این فصل، علاوه بر زیبایی طبیعت و چشمانداز روستا، آب و هوای دلانگیز آن نیز بر زیباییهای آن میافزاید. روستای فشکور طبیعت زیبا و جذابی دارد. گشت و گذار در روستای فشکور و مشاهده زیباییهای طبیعت آن، برای هر گردشگری لذتبخش است. به اینجا که برسید تازه با گوشه ای بسیار کوچک از زیبایی طبیعت گیلان آشنا خواهید شد. برای دسترسی به سد، بهترین راه این است که خود را به بلوار کشاورز رسانده و بعد از طی حدود ۵۰ کیلومتر در جاده کیاسر و جاده سوادکوه و دنبال کردن تابلوهای راهنما به سد سلیمان تنگه برسید. پهنای پارک ملی لار بین ۶ تا ۷ کیلومتر و درازای آن شصت کیلومتر است. ابتدا از جاده هراز بعد از پیمودن حدود ۱۴۰ کیلومتر از تهران دور شدید از فرعی روستای فیلبند به سمت این روستا تغییر مسیر دهید. مازیچال برق ندارد و مردم روستا از فانوس برای روشنایی در شب استفاده میکنند.- مراقب حیوانات اهلی و وحشی باشید. برای شب ماندن در لار به این دلیل که پارک ملی است باید از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز گرفت.

از دیگر صحنه های بدیعی که می توان در این دشت و در شب مشاهده کرد شهاب سنگ ها هستند که نور بسیار زیادی دارند. از میانه مسیر باید از روی صخره ها, سنگ ها و بعضی جاها از بستر رودخانه عبور کرد. بعضی از مورخان و جغرافی نویسان سابقهْ آن را به دوره پیشدادیان و کیائیان نسبت داده اند. محمد حسن خان قاجار علاقه زیادی نسبت به آن داشت و غالبا در این شهر اقامت میکرد، سکنه این شهر از اقوام مختلف تشکیل شده بود، ازجمله مهاجران گرجی که شاه عباس آن ها را از قفقاز کوچانده بود، همچنین گروهی از خانواده های طالشی لنگران که از سواحل دریای خزر آمده بودند و جمعی هم از ثات ها که یکی از قبایل ایرانی بود. بافت شهری ساری مرکز استان مازندران رابه طوس بن نوذر نسبت می دهند که در قرن اول هجری به دست فرخان بن دابویه از ملوک گاوباره تجدید بنا شده است. پس ازبرچیده شدن بساط حکومت ملوک الطوایفی طبرستان که تا سال ۱۰۰۶ هجری قمری ادامه داشت، این منطقه تحت نظارت شاه عباس اول و سلاطین بعدی سلسله صفوی تامین قرار گرفت. اما پس از انقلاب بر اساس تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۶۱ درجهٔ حفاظتی آن کاهش یافته و به منطقه حفاظتشده بدل گردید و از سال ۱۳۷۰، در برخی از مناطق آن دوباره به پارک ملی تبدیل شد و شکار و تیراندازی در آن ممنوع گشت. قدمت تاریخی دره لار به قرون اولیه اسلام میرسد و در چند سده اخیر به سبب داشتن آب و سبزه خوب مورد توجه خاص بودهاست که از ۲۷ سال پیش این منطقه با وسعت ۷۳۵۰۰ هکتار به پارک ملی تبدیل شد، در سال ۱۳۵۷ پارهای تغییرات در حد و حدود منطقه داده شده و از سال ۱۳۶۱ برابر مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به منطقه حفاظت شده تبدیل شد.

راههای اصلی ورود به پارک ملی لار از مسیر جاده تهران - آمل پس از ورود به پلور از طریق سه راهی لار که به پست ورودی واحد محیط زیست دلیچای میرسد بوده، و از طریق جاجرود یا گلندرک میتوان وارد جاده سد لتیان شد و پس از گذشتن از گردنه ایرا به ورودی محیطبانی قوشخانه و سپس کمر دشت رسید. پیش از سفر، اقامتگاه موردنظرتان را رزرو کنید، تا از خالی بودن آن مطمئن شوید؛ سپس با خیال آسوده سفر کنید. بهترین زمان سفر به سیاه بیشه بهار و تابستان است که هوا بسیار مطبوع خواهد بود. زیبایی روستای فشکور و منطقههای اطراف آن در بهار چشمگیر است؛ اما در این فصل هوا هنوز سرد است. آب و هوای خوش این جنگل هم که در بهار بهترین آب و هوای روی زمین است. نام قدیمی رویان علمده بود که برخی از مردم هنوز هم این منطقه دیدنی را با این نام می شناسند. کلاردشت از جهات مختلف به عنوان یک شهر توریستی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار میگیرد که مهمترین آنها طبیعت سرسبز، جنگلهای انبوه، کوههای سر بهفلک کشیده، مردمان مهربان و مهماننواز و جاذبههای تاریخی و فرهنگی است. این اقامتگاههای زیبا به طبیعت و کوههای بلند آن چشمانداز دارند و مناظر زیبایی از پنجرههای آن قابل مشاهده است.

یادتان باشد هنگام گردش در روستا و لذت تماشای آن، از طبیعت و زیباییهای روستا مراقبت کنید. زیباییهای این روستا بوی شیرین اصالتی کهن و چندین هزارساله از استان گلستان را میدهند. تنوع گیاهی و جانوری جنگل گلستان گرگان به آن ارزش خاصی بخشیده است. این پارک از دو اقلیم ارتفاعات فوقانی و مرطوب و سرد تشکیل شدهاست که بارش زیادی را بهصورت برف ایجاد میکند و به دلیل آنکه دارای ویژگیهای خاص و گونههای متنوع گیاهی و جانوری است، تحت حفاظت قرار گرفتهاست. از ارتفاعات این منطقه دریا به خوبی قابل رویت می باشد، از این رو مناظر بی نظیر و فوق العاده ای دارد. این قلعه در ارتفاعات منطقه واقع شده است و علت نامگذاری آن نیز به همین دلیل می باشد. در راه دسترسی به قلعه کنگلو، با یکی از دیگر آثار ملی ایران برخورد خواهید کرد. که در مقابل قلعه پرستوک قرار داشته و کوچکتر از آن است پلان دارای شکل مدور با یک دروازه است. بررسیها نشان داد که تودهسنگهای آهکی موجود در سراب سد باعث فرار آب از مخزن شده و این امر با افزایش دبی چشمههای هراز در پایاب سد باثبات رسیدهاست. طول بیشتر موجب عملکرد سریعتر و افزایش حجم و شعاع حفاظتی می شود. در سال ۱۳۵۹ آبگیری سد آغاز شد اما با افزایش ارتفاع آب در مخزن حفره بزرگی در بدنه سد به وجود آمد. از این سال به بعد تغییرات مهمی در آن صورت گرفت وهم اکنون این شهر تاریخی از بهترین تفرج گاههای شمال ایران به ویژه از دیدگاه مسافران و جهانگردان خارجی است. در زمان شاه عباس اول بناهای مهمی در ساری ساختند. متراژ و مساحت زیر بنای ویلا از جمله موارد مهمی است که، قیمت نهایی با توجه به آن اعلام می شود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.