چگونه پوست خشك را در خانه پاك كنيم

عادات مراقبت روزانه مي تواند پوست خشك را خشك كند، براي جلوگيري از چين و چروك هاي زودرس پوست بايد با آبرساني تميز شود.
به گزارش ايلانا، شايد فكر كنيد كه فقط پوست هاي چرب و آكنه نياز به پاكسازي دارند، اما بايد بدانيد كه پوست هاي خشك بيشتر از پوست هاي چرب در معرض پيري زودرس و چين و چروك هستند، بنابراين پوست هاي خشك را در خانه يا سالن آرايش كنيد. اهميت بيشتري پيدا مي كند.
عادات روزانه مراقبت از پوست مي تواند خشكي پوست را تشديد كند. به عنوان مثال، شستن پوست با صابون هاي قوي يا استفاده از پاك كننده ها و مالش دست. شما مي توانيد با تغيير عادات روزانه خشكي پوست خود را كاهش دهيد و يا در صورت خشكي پوست به دليل عادات بد، آن را اصلاح كنيد. فاطمه حبشي


ما اغلب پوست خشك و پوست خشك را اشتباه مي گيريم، خشكي پوست به دليل كاهش ميزان آب بين سلول هاي پوست و خشكي پوست به دليل كمبود سبوم طبيعي ايجاد مي شود.
سطح پوست توسط يك لايه نازك و چرب به نام سبوم پوشيده شده است كه توسط غدد چربي پوست ترشح مي شود. كار سبوم اين است كه از رشد ميكروب هاي مضر روي پوست جلوگيري مي كند و از طرفي از كاهش رطوبت پوست جلوگيري مي كند. برخي افراد به دلايل ارثي يا افزايش سن و آب و هوا چربي پوست كمتري دارند، بنابراين گفته مي شود كه پوست آنها خشك است.
اما كم آبي زماني اتفاق مي افتد كه لايه سطحي پوست فاقد رطوبت باشد و يك مشكل موقتي است كه با آبرساني مناسب پوست برطرف خواهد شد.
اگر پوست خشك يا كم آب داريد يكي از مراحل روتين مراقبت از پوست، مرطوب كردن پوست است.
تميز كردن پوست خشك در خانه
مهم ترين نكته اي كه براي تميز كردن پوست خشك در خانه بايد به خاطر داشته باشيد اين است كه از خشك شدن بيشتر پوست جلوگيري كنيد و آن را هيدراته نگه داريد. پس براي حفظ ترشح طبيعي سبوم و آبرساني مناسب بايد در پاكسازي پوست نكات زير را رعايت كرد.


• تميز كردن پوست خشك و حساس در حمام
براي جلوگيري از خشك شدن پوست در حمام هنگام شستشو، بايد نكاتي را رعايت كنيد كاهش زمان دوش گرفتن، استفاده از آب ولرم براي حمام كردن، استفاده از شوينده هاي ملايم و بدون عطر، بهترين حمام براي پوست هاي خشك در حمام، صابون هاي دست ساز مانند روغن زيتون و روغن آرگان. از پوست بيش از حد و حباب هاي مالي طولاني مدت خودداري كنيد بلافاصله پس از دوش گرفتن و خشك كردن با حوله بدن و صورت خود را با يك لوسيون مناسب مرطوب كنيد.


• روغن هاي طبيعي براي پاكسازي پوست خشك در خانه
به جاي پاك كردن آرايش خود، از لوسيون ها و روغن هاي طبيعي مانند روغن زيتون، روغن جوجوبا و كره شي استفاده كنيد كه براي مرطوب نگه داشتن پوست خشك عالي هستند. همچنين مي توانيد از لوسيون ها و كرم هاي حاوي هيالورونيك اسيد، وازلين، گليسيرين و لانولين براي تميز كردن پوست خشك صورت استفاده كنيد.
با استفاده از يك تكه پنبه، لوسيون يا روغن طبيعي را روي پوست بماليد و مواد آرايشي را از روي پوست پاك كنيد، سپس صورت خود را با آب گرم بشوييد.
پاكسازي پوست خشك، راه هاي پاكسازي پوست خشك، پاكسازي پوست خشك در خانه


• شش آهنگ
به جاي صابون معمولي بايد از مداد صورت استفاده كنيد. قلم مخصوص پوست هاي خشك خيلي خشك نيست اما پوست هاي كثيف را به خوبي تميز مي كند بنابراين نيازي به استفاده از قلم و فوم زياد نيست. به اين ترتيب چربي پوست در هنگام شستشو از بين نمي رود. روش شستشوي پوست خشك به اين صورت است كه پوست صورت را به چهار قسمت تقسيم كرده و مداد صورت را به طور مساوي روي چهار قسمت صورت خود بماليد، سپس انگشتان خود را به آرامي با حركات دايره اي و نرم، دور چشم به پوست خود ماساژ دهيد. كمي حركت آهسته سپس پوست را با آب سرد بشوييد.
• پوست خشك صورت را اسكراب كنيد
براي تميز كردن پوست هاي خشك و حساس فقط يك بار در هفته مي توانيد از يك اسكراب بسيار ملايم استفاده كنيد. اسكراب هاي ميوه اي براي شما مناسب نيستند و مي توانند باعث ايجاد حساسيت شوند. بهترين لايه بردار و اسكراب براي پوست هاي خشك و حساس ميناي برنج و آنزيم پاپائين است كه از آب انبه به دست مي آيد. لايه برداري پوست خشك بايد به اندازه كافي ملايم باشد تا از آسيب رساندن به پوست حساس و ايجاد قرمزي جلوگيري شود.


• پوست خشك و حساس را با تونر تميز كنيد
تونرها لايه هاي زيرين پوست را كه با شستشو پاك نمي شوند تميز مي كنند و آلودگي ها و مواد آرايشي را عميقا تميز مي كنند. هنگام خريد تونر، به دنبال خريد محصولي باشيد كه حاوي الكل نباشد. انواع تونرهاي مرطوب كننده و جوان كننده حاوي Q10 براي پوست هاي خشك مناسب هستند. مي توانيد هفته اي يكبار از تونر براي تميز كردن پوست خود بعد از آرايش يا زماني كه روي پوستتان احساس سنگيني مي كند استفاده كنيد.


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/
• پاكسازي پوست خشك صورت با بخور
اگر پوست خشكي داريد، مي توانيد يك يا دو بار در ماه از عطر براي تميز كردن پوست خشك خود استفاده كنيد. استفاده زياد از عطر براي پوست شما خوب نيست و مي تواند خشكي پوست را تشديد كند.
بخار دادن صورت به باز شدن منافذ مسدود شده پوست كمك مي كند و اجازه مي دهد تا انواع ناخالصي ها وارد پوست شوند تا شسته و پاك شوند. يك قوري را با آب پر كنيد و بگذاريد بجوشد سپس از روي حرارت برداريد و سر را با حوله بپوشانيد و پوست را به مدت 10-15 دقيقه بخارپز كنيد تا خيس شود. سپس صورت را با احتياط خشك كنيد و با آب مرطوب كننده صورت و يك پد پنبه اي با حركات دايره اي كل صورت را تميز كنيد و در نهايت مرطوب كننده را به پوست بزنيد.


• استفاده از كرم مرطوب كننده
مهمترين جنبه مراقبت از پوست خشك اين است كه به ياد داشته باشيد پس از پاكسازي صورت و شستن آن از هرگونه آلودگي و مواد آرايشي، از يك مرطوب كننده مناسب استفاده كنيد. اگر بالاي 25 سال داريد و پوست خشكي داريد، براي جلوگيري از پيري زودرس پوست، دو بار در روز، صبح و شب، از كرم سفت كننده يا ترميم كننده مناسب استفاده كنيد.
چگونه در خانه از شر خشكي پوست خلاص شويم، مراحل از بين بردن خشكي پوست، ماسك صورت براي از بين بردن خشكي پوست


ماسكي مناسب براي پاكسازي پوست خشك
خوبي ماسك صورت براي پوست هاي خشك اين است كه مي توانيد فقط يك يا دو بار در ماه از آن استفاده كنيد در غير اين صورت اين احتمال وجود دارد كه پوست شما خشك يا كم آب شود. تركيبات موجود در ماسك صورت شما بايد حاوي تركيبات آبرسان و مرطوب كننده باشد.
ماسك عسل: عسل براي جلوگيري از جوش هاي پوستي و هيدراته نگه داشتن پوست بسيار مهم است مي توانيد عسل را به تنهايي به عنوان ماسك روي صورت خود بماليد يا مي توانيد 2 قاشق غذاخوري ماست را با يك قاشق غذاخوري عسل و يك قاشق غذاخوري روغن زيتون مخلوط كنيد و بگذاريد 15 دقيقه روي صورت تان بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشوييد. آنها برداشته مي شوند و پوست شما تغذيه مي شود


ماسك آبليمو: آب ليمو نيز در پاكسازي و صافي پوست و زدودن آلودگي ها از روي پوست تاثير بسزايي دارد. يك قاشق آبليمو، يك قاشق ماست، يك قاشق عسل را با هم مخلوط كنيد و به مدت 10 دقيقه روي صورت خود بماليد و پوست خود را با آب گرم بشوييد. در صورت تمايل مي توانيد پوست ليمو رنده شده را به اين ماسك اضافه كنيد.


ماسك تخم مرغ: سفيده تخم مرغ را با همزن بزنيد تا آب شود و با آب نصف ليمو و يك قاشق غذاخوري روغن نارگيل مخلوط كنيد و بگذاريد 10 دقيقه روي صورتتان بماند تا خشك شود سپس با آب گرم بشوييد. يكي ديگر از مخلوط هاي خوب صورت اين است كه 1 قاشق غذاخوري پودر بادام زميني خام، 1 قاشق غذاخوري عسل و سفيده تخم مرغ را با هم مخلوط كنيد، پس از مخلوط كردن، بگذاريد 10 تا 15 دقيقه روي صورت بماند و پس از خشك شدن آن را بشوييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.