علل بدنسازی و راههای مقابله با آنها


امروزه بدنسازی یک گرایش محبوب است و بسیاری از افراد خواهان افزایش حجم عضلات و ورزش هستند. برای رسیدن به هدف مورد نظر، برای رشد سریعتر مواد مغذی به این پودرها روی می آورند.

در حالی که این محصولات می توانند مزایای خاصی را برای شما به ارمغان بیاورند، باید بدانید که عوارض جانبی مکمل های بدنسازی همچنان زیاد است و قبل از مصرف آنها باید با یک یا چند متخصص مشورت کنید. در این مقاله از وبلاگ دارو دارو به دنیای پودرها و مکمل های بدنسازی می پردازیم و مشکلات مختلف مربوط به مصرف آنها را بررسی می کنیم و راه های مقابله با آنها را پیشنهاد می کنیم. تا پایان این مقاله از داروخانه آنلاین دارودرگ با ما همراه باشید.

اطلاعات مهم در مورد پودر پروتئین

هنگامی که شروع به آزمایش مکمل های ورزشی می کنید، یکی از اولین چیزهایی که ممکن است امتحان کنید، شیک پروتئینی بعد از تمرین است. و از آنجایی که بدن شما برای ترمیم عضلات به پروتئین نیاز دارد، مصرف این پروتئین منجر به رشد عضلات می شود. اما مهم است که توجه داشته باشید که پروتئین بیش از حد همیشه خوب نیست و ممکن است به شما در ساخت عضلات بیشتر کمک نکند.

با توجه به مطالعات انجام شده بر روی افرادی که مقدار زیادی پروتئین مصرف می کنند، مشخص شده است که این افراد با مشکلاتی مانند افزایش عملکرد کلیه، کم آبی بدن، کاهش کلسیم و افزایش وزن دست و پنجه نرم می کنند. برای اطلاع از قیمت پودر ریل گینز یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.


انتشارات سلامت هاروارد خاطرنشان می کند که یکی دیگر از خطرات مصرف پودرهای پروتئینی ترکیب آنها است. برخی از مواد موجود در این پودر ممکن است بی خطر نباشند. از آنجایی که پودرهای پروتئین مکمل های غذایی هستند، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده بررسی و ارزیابی نمی شوند. علاوه بر این، بسیاری از برندها مکمل‌های خود را بر اساس شیر تولید می‌کنند و می‌توانند برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند، مشکلات رژیمی ایجاد کنند.

این مکمل ها معمولا حاوی 60 گرم کربوهیدرات در دو اسکوپ (دو اسکوپ) هستند که حاوی 38 گرم قند هستند. این قند افزوده می تواند برای بدنسازان نیز مشکلاتی ایجاد کند. زیرا انجمن قلب آمریکا توصیه می کند برای حفظ سلامت بدن، قندهای اضافه شده را به حداکثر 36 گرم برای مردان و 25 گرم برای زنان محدود کنید.

عوارض جانبی کراتین

کراتین یکی دیگر از مکمل های عضله ساز است که به اشکال مختلف استفاده می شود. این مکمل شناخته شده به بهبود عملکرد ورزشکاران در فعالیت های کوتاه مدت و با شدت بالا کمک می کند. همچنین به بهبود قدرت عضلانی و سرعت ریکاوری بعد از ورزش کمک می کند.

دوزهای بیشتر از 25 گرم کراتین برای دوره های کوتاه مدت تا 14 روز بی خطر هستند.

به طور کلی مصرف این قرص به مدت 14 روز برای دوزهای بیش از 25 گرم بی خطر است. همچنین دوزهای پایین 4 تا 5 گرم تا 18 ماه بی خطر هستند.

طبق یک مطالعه توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، عوارض جانبی مکمل کراتین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

حالت تهوع و درد شکم

اسهال

گرفتگی عضلات

پیدا کردن وزن آب

همچنین توجه داشته باشید که کراتین باعث می شود ماهیچه ها آب بیشتری را حفظ کنند که می تواند منجر به کم آبی بدن شود. در این مورد، به نظر می رسد که شما فقط با افزایش وزن آب وزن اضافه می کنید.

علاوه بر این، مصرف بیش از حد کراتین می تواند به بیماران کلیوی آسیب برساند و علائم بیماری پارکینسون را بدتر کند.

عوارض جانبی مکمل های بدنسازی استروئیدی

استروئیدهای آنابولیک، که مشتقات شیمیایی تستوسترون هستند، توسط متخصصان پزشکی برای درمان اختلالات هورمونی و تحلیل عضلانی به دلیل شرایطی مانند ایدز و سرطان تجویز می شوند.

بدون شک، آنها می توانند به شما کمک کنند تا اندازه و قدرت عضلات را به سرعت افزایش دهید. اما علاوه بر عدم امکان شرکت در اکثر مسابقات ورزشی در حین مصرف این مکمل، عوارض جدی نیز دارد.

استروئیدها بیشتر توسط مردان در دهه 20 و 30 سالگی استفاده می شود و برخلاف سایر داروها، استروئیدها باعث بهبود رفاه نمی شوند. البته این بدان معنا نیست که عوارض روانی ندارد. برخی از عوارض روانی استروئیدها عبارتند از:

افزایش حساسیت و پرخاشگری شدید

حسادت بی دلیل

سازش

دیوانگی

علاوه بر اثرات روانی، استروئیدها احتمال بسیاری از خطرات منفی برای سلامتی را افزایش می دهند، از جمله:

آکنه

نارسایی کلیه

ضایعات کبدی

قلب بزرگ شده

افزایش فشار خون

لخته شدن خون

مردان همچنین ممکن است مشکلاتی مانند طاسی، تعداد کم اسپرم، کوچک شدن بیضه ها و بزرگ شدن سینه (ژنیکوماستی) را تجربه کنند. عوارض جانبی مکمل های بدنسازی استروئیدی برای زنان شامل افزایش رشد موهای بدن، رشد موهای صورت، طاسی با الگوی مردانه و تغییر در چرخه قاعدگی است.

توقف مصرف استروئیدها دشوار است و می تواند علائمی مانند: خستگی، مشکلات خواب، کاهش اشتها، کاهش میل جنسی و اشتها را ایجاد کند که برخی از عوارض جانبی مکمل های بدنسازی استروئیدی در دوران ترک است.

عوارض جانبی مصرف تقویت کننده های تستوسترون

استروئیدهای آنابولیک غیرقانونی هستند، بنابراین برخی از ورزشکاران به جای آن از تقویت کننده های تستوسترون استفاده می کنند. این مکمل‌ها ممکن است حاوی موادی مانند DHEA و تعدیل‌کننده‌های انتخابی گیرنده آندروژن یا SARM باشند.

DHEA یک هورمون طبیعی در بدن شما است که به تولید هورمون های مردانه و زنانه از جمله تستوسترون کمک می کند.

برخی از عوارض جانبی تستوسترون عبارتند از:

جوش ها

زنان صدای عمیق تری دارند

تغییرات قاعدگی در زنان

رشد غیر طبیعی مو در زنان

درد قفسه سینه و رشد سینه در مردان

مصرف دوز زیاد از 50 تا 100 میلی گرم DHEA برای مدت طولانی، شانس ایجاد یک اثر تقویت کننده بدن را افزایش می دهد.

همچنین سرعت لخته شدن خون در بدن را کاهش می دهد و اگر تقویت کننده های تستوسترون با داروهای دیگری مانند ایبوپروفن یا وارفارین ترکیب شوند، خطر انزال و کبودی در بدن افزایش می یابد.

چگونه از این عوارض جلوگیری کنیم

با خواندن این مقاله باید از عوارض مصرف مکمل های بدنسازی آگاه شوید اما راه حل چیست؟ این همه ورزشکار که به طور منظم از داروها و داروهای مختلف استفاده می کنند، چگونه سالم می مانند؟ با این همه پیچیدگی چرا ایجاد شده اند؟

در زیر 10 اقدام برای جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی این مکمل ها و جلوگیری از خطرات ناشی از پیروی از آنها آورده شده است:

توصیه های پزشکی: بهتر است قبل از مصرف هر گونه مکمل بدنسازی با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. آنها می توانند شما را راهنمایی کنند و مشکلات سلامتی شما را بررسی کنند.

محصولات قابل اعتماد را انتخاب کنید: از شرکت های معتبر خرید کنید. این شرکت ها معمولا محصولات خود را تست و بررسی می کنند و از کیفیت و ایمنی آنها اطمینان می یابند.

دستورالعمل ها را دنبال کنید: بسیار مهم است که دستورالعمل های مربوط به استفاده از مکمل را به دقت بخوانید و دنبال کنید. همچنین مقادیر توصیه شده را رعایت کنید و از مصرف زیاد مکمل ها خودداری کنید.

منظم بودن مصرف: استفاده منظم و منظم از مکمل ها به جای مصرف طولانی مدت می تواند به کاهش عوارض مکمل های بدنسازی کمک کند.

نظارت بر سلامت: نظارت دقیق بر سلامت و تغییرات بدن به شما کمک می کند تا هر گونه عوارض جانبی را زود تشخیص دهید. اگر علائم ناخوشایندی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

انواع رژیم غذایی: به جای تکیه بر مکمل های بدنسازی، یک رژیم غذایی متنوع با ترکیبی از غذاهای طبیعی را برای تامین تغذیه و عضله سازی انتخاب کنید.

ورزش مناسب: در کنار مصرف مکمل های بدنسازی، یک برنامه ورزشی و تناسب اندام مناسب را دنبال کنید. ورزش منظم و انواع فعالیت های ورزشی به حفظ سلامتی و کاهش عوارض جانبی کمک می کند.

مصرف آب کافی: مکمل های بدنسازی می توانند تعریق را افزایش داده و نیاز بدن به آب را افزایش دهند. بنابراین مهم است که آب کافی بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید. این به کاهش احتمال اسپاسم عضلانی و عوارض مرتبط با خشکی مانند پای ورزشکاران، خستگی و سرگیجه کمک می کند.

استراحت کافی: بدن برای بازیابی پس از ورزش و فعالیت شدید به استراحت کافی نیاز دارد. اگر به بدن خود زمان لازم برای ریکاوری و استراحت بدهید، احتمالاً عوارض جانبی کمتری خواهید داشت.

مصرف غذاهای طبیعی خود را افزایش دهید: به جای تکیه بر مکمل های بدنسازی، با مصرف غذاهای طبیعی مانند میوه ها، سبزیجات، منابع پروتئینی با کیفیت بالا و کربوهیدرات های فیبری بر روی یک رژیم غذایی سالم و متعادل تمرکز کنید. به این ترتیب سلامت و عضله سازی را با حداقل عوارض جانبی تضمین می کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.