همه آنچه بايد در مورد تاثير اردوي نوروزي در كنكور بدانيد

همه آنچه بايد در مورد تاثير اردوي نوروزي در كنكور بدانيد

وقتي صحبت از اردوي تحصيلي عيد نوروز مي شود، خيلي ها اين سوال را مطرح مي كنند كه اردوي نوروزي چه تاثيري در كنكور دارد؟ اگه بيام اردو رتبم 1000 ميشه رشته مورد نظرمو ميگيرم؟ برخي از مردم فكر مي كنند كه آزمايش يك لامپ خاص است. اما حقيقت اين است كه موضوع فقط مشاركت نيست و كاري كه در كمپ انجام مي دهيد مهمتر از اردويي است كه انتخاب مي كنيد.

مهم ترين نكات براي انتخاب اردوي نوروزي در كنكور

در مورد تاثير اردوي تابستاني نوريز در كنكور، ابتدا بايد به تدابيري اشاره كرد تا مركز مطالعاتي اردوي تابستاني نوريز به زماني مفيد و موثر براي كنكور تبديل شود. با وجود اين موارد، شما به نتايجي دست خواهيد يافت. البته اين عوامل شرط لازم براي انتخاب كمپ تمريني ناوريز هستند اما بايد توجه داشت كه براي موفقيت كافي نيستند.

براي موفقيت اول، دوم، سوم و هزارم تلاش يك داوطلب خواهد بود و در مرحله بعد مشاور در برنامه ريزي و تصميم گيري براي سبقت گرفتن از ساير داوطلبان در ايام نوروز همراه با كلاس هاي كنكور موثر خواهد بود. اما يادتان باشد كه برنامه ريزي صحيح و پشتكار در درس خواندن مهمتر از حضور در بهترين اردوي عيد نوروز در سال كنكور است.

پس از شروع ساعت شبانه روزي بايد بدانيد كه براي شركت در مسابقات عيد به اردوي آمادگي آمده ايد و هيچ وقت تلفي يا "دوست ندارم درس بخوانم" وجود نخواهد داشت. از طرفي صرف داشتن برنامه يا حضور كافي نيست. بلكه هر سه عنصر برنامه ريزي، محيط يادگيري مناسب و تلاش و عزم دانش آموز بايد در كنار هم قرار گيرند.

به نظر من تاثير اردوي نوروزي كنكور بايد نقاط ضعف و پسرفت را پوشش دهد. آن را به عنوان يك دوره آموزشي ساده آخر هفته در نظر نگيريد.

نتيجه شركت در نوروز اردو

اولين اثر اردوي كار نوروزي را بعد از ضيافت و در اولين آزمون خواهيد ديد. در اين زمان، شما در دو حالت به عنوان يك فرد شاد يا يك فرد غمگين هستيد. اگر شرط بندي را درست انجام دهيد، كاملاً خوشحال خواهيد شد. اما چرا؟

در واقع از بين همه داوطلبان، كمتر كسي به فكر شركت در اردوي نوروزي در سال كنكور خواهد افتاد. حالا در مقابل، تعداد كمي به درستي مي خوانند. به اين ترتيب شما جزو برندگان خواهيد بود. به عنوان مثال، خودرويي با حداقل سرعت سريعتر از خودرويي است كه در كنار جاده پارك شده است. مدت زمان نوروز با ميزان اطلاعات شما نيز همين كار را مي كند. به ياد داشته باشيد كه هيچ چيز تصادفي اتفاق نمي افتد.

موضوع دوم بحث برنامه درسي خواهد بود. در واقع، فكر مي‌كنيد تا چه زماني مي‌توانيد همه چيزهايي را كه مطالعه مي‌كنيد، پشت سر بگذاريد؟ آيا هرگز اين اتفاق خواهد افتاد؟ واقعيت اين است كه نه.

اگر از تابستان شروع كرده ايد، احتمالاً موضوعاتي در ذهن شماست. اگر شما هم از مهر شروع كرديد حتما تاپيك هايي هست كه نخونديد. اين سوال براي كساني كه قصد دارند بعد از بهمن يا حتي خود عيد شروع كنند، دقيق تر خواهد بود. توجه داشته باشيد حتي بعد از حضور در اردوي تحصيلي عيد نوروز همه چيز به شما بستگي دارد كه در آزمون سراسري موفق شويد و رتبه برتر را كسب كنيد.

 

تاثير رواني اردوي آموزشي نوروزي بر كنكور

بخش مهمي از تاثيرگذاري اردوي نوروزي در كنكور بحث روانشناسي است. اين مي تواند يك شمشير دو لبه باشد اما چگونه؟ وقتي مي گوييد در بوت كمپ نوروزي شركت كرده ايد، ضمير ناخودآگاه شما حس برتري و برتري را ايجاد مي كند. البته اگر در اين مدت خوب مطالعه كنيد تاثير اردوي مسابقات نوروزي را خواهيد ديد اما اگر بد و اشتباه مطالعه كنيد كاملا برعكس خواهد بود.

زيرا در اين حالت ضمير ناخودآگاه شما درگير است و مي داند كه در ايام نوروز استراحت نخواهيد كرد و نخواهيد توانست كاستي ها را برطرف كنيد پس در واقع 14 روز را بدون كار سپري مي كنيد و اين باعث از بين رفتن عزت نفس تحصيلي شما مي شود.

تاثير مثبت ديگر اين است كه با نزديك شدن دوره به كنكور احساس آرامش خواهيد كرد. به اين ترتيب، اگر در خرداد مطالعه خود را تكرار كنيد، زمان كمتري مي برد يا حداقل ايرادات خود را به خوبي مي شناسيد و مي توانيد تا تيرماه براي رفع يا تقويت آن نكات برنامه ريزي كنيد.

موضوع مهم ديگر در اين دوره در خرداد ماه، موضوع روش جمع بندي در خرداد است. كيفيت خواندن ارتباط مستقيمي با ذهن شما خواهد داشت. اگر عقب بيفتيد يا ندانيد كجا ضعيف هستيد، باعث مي شود سريعتر مطالعه كنيد. به طور كلي، نتيجه، سوء تفاهم از موضوعات يا سردرگمي با يكديگر خواهد بود. وقتي اردوي مطالعاتي كنكور نوروز باعث مي شود آرام نقاط ضعف را مطالعه كند و ايرادات مطالعه يا طرح پاسخگويي به امتحان نهايي را به درستي برطرف كند.

همچنين در پايان عيد تمامي افرادي كه در اين مدت استراحت كرده اند به مدت كوتاهي بين 3 تا 7 روزه نياز دارند تا به شرايط قبل از عيد برگردند. اگر چه براي كساني كه در كمپ بوده اند اينگونه نخواهد بود.

از سوي ديگر، با نزديك شدن به امتحان بزرگ، استرس و اضطراب امتحان افزايش مي يابد. كساني كه عيد را از دست مي دهند نمي توانند جلوي احساسات خود را بگيرند. كساني كه در اردوگاه هستند به تمام استقامت و قدرتي كه تحمل كردند فكر خواهند كرد.

تست در ايام نوروز

تاثير اردوي نوروزي در كنكور در زمان امتحان قابل مشاهده است. شما مي توانيد در آزمون هاي جامع خرداد شركت كنيد، اما روند امتحان را تمرين نمي كنيد. حتي اگر انجام دهيد، كافي نيست. برخي مي گويند ما اين كار را در طول سال با استفاده از آزمون هاي آزمايشي انجام مي دهيم. سوالي كه پيش مي آيد اين است كه چگونه؟ در واقع، شما بر روي يك بودجه دو هفته اي براي تست قلم چي و يك بودجه يك ماهه براي ارزيابي تمركز خواهيد كرد.

اگرچه مي توانيد در اردوي آموزشي عيد كنكور تمرين واقعي انجام دهيد. در واقع اينجا از آنجايي كه ميزان تدريس زياد است (دهم و يازدهم) زمان مناسبي براي طرح سوالات است. به اين ترتيب مي توانيد زمان و بسياري موارد ديگر را آزمايش كنيد. اين بار شرايطي پيش خواهد آمد كه فشار زيادي در امتحان احساس نخواهيد كرد و پاسخ به آنچه واقعا فكر مي كنيد نزديكتر خواهد شد.

زمان دقيق تر با بوت كمپ عيد كنكور

بهار و حالت خواب آلودش. جمله كوتاهي كه مي تواند سقوط يك داوطلب كنكور باشد. اگر دقت كنيد تا چند روز زود از خواب بيدار مي شويد، اما اگر يك روز بخوابيد، بازگشت به حالت عادي دشوار خواهد بود. اين مشكل براي كنكور بد است. يكي از تاثيرات آزمون ورودي بوت كمپ نوروس اين است كه شما را مجبور به اجراي برنامه روزانه مي كند. برنامه اي براي تعيين زمان بيداري، زمان مطالعه، ناهار، خواب و موارد ديگر.

اين فاصله از ساعت 8 صبح شما را به فعاليت ذهني نزديك مي كند. اما چرا 8؟ چون آزمون در ساعت برگزار مي شود ساعت 8:00 و تا اين زمان بايد براي انجام مهمترين تست هاي زندگي خود آماده باشيد.

رفع ايرادات و ايرادات اردوي آموزشي نوروز

در قسمت هاي بالا به تشخيص خطا اشاره كرديم. اما نكته مهمتر رفع نقاط ضعف با حضور مشاوران كمپ تحصيلي عيد نوروز است. اين نكته مخصوصا براي كساني است كه به تازگي به كمپ مي پيوندند. در واقع، وقتي در كمپ با مشكلي مواجه مي شويد و نمي توانيد آن را حل كنيد، مي توانيد از معلمان، مشاوران و دوستان خود در كمپ كمك بخواهيد.

در خانه نمي توانيد مشكل را حل كنيد و بايد بعد از 23 فروردين به دنبال پاسخ باشيد. نشان داده شده است كه اثر يادگيري با اين طولاني شدن فاصله پاسخ كاهش مي يابد.

انتخاب رشته دانشگاهي در اردوي نوروزي

ممكن است بپرسيد اين چه ربطي به اردو دارد؟ حقيقت اين است كه داوطلبان معمولاً انتظار دارند كدام رشته تحصيلي باشد؟ اين بر اساس خواندن گسترده است. در واقع نمي توانند توجه كنند كه مباحث هر كتاب چقدر سخت است و چه مي خواهند؟

شايد دو نفر فيزيك و رياضي را دوست داشته باشند. يكي از گروه برق و ديگري از حركت شناسي. پس بهتر است يكي به سمت مكانيك و ديگري به سمت برق برود. اگرچه به صورت جداگانه هر دو ممكن است دو فصل را دوست داشته باشند يا حداقل خنثي باشند. اين تفاوت ها با همخواني به دست مي آيد. در ايام عيد است كه مي توانيد اين مباحث را تجميع كنيد و براي كنكور مرداد ماه انتخاب رشته كنيد.

بازماندگان اردوي نوروزي چه بايد بكنند؟

مي توان گفت بهترين زمان براي كساني كه از كنكور عيد نوروز جان سالم به در برده اند، حضور در اردوي مطالعاتي عيد نوروز است. موفقيت ممكن است سخت باشد اما غيرممكن نيست. تاثير اردوي مطالعاتي ناروجي در كنكور اين گروه بيشتر نمايان خواهد شد. داوطلباني كه در اين مدت به تازگي از خواب بيدار شده اند، مي توانند با يك برنامه منسجم و دقيق مشكل شما را تا حد زيادي حل كنند و به شكست كنكور اميدوار باشند.

در اين مرحله گروهي مي توانند دوره اي را بگذرانند، اما اين افراد عقب نمي مانند و مي توانند با گذراندن يك دوره و مطالعه به ديگراني مراجعه كنند كه مدت ها تلاش كرده اند. علاوه بر اين، بازماندگان آزمون مي توانند در اردوي آموزشي عيد نوروز سوالات دشوار را حل كرده و كيفيت خواندن خود را محك بزنند.

رجوع به مقاله: https://pourdastmalchi.net/services/conclusion/

استفاده از فناوری در آموزش نقش بسیار مهمی در بهبود روند یادگیری و آموزش دارد. بهترین آموزشگاه کنکور در کرج نیز با بهره‌گیری از ابزارهای فناوری، تجربه آموزشی بهبود یافته‌ای را برای داوطلبان فراهم می‌کند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی هوشمند، پلتفرم‌های آموزش مجازی، و سیستم‌های هوش مصنوعی اشاره کرد.

 این امکانات به داوطلبان این آموزشگاه کمک می‌کنند تا به صورت تعاملی و انعطاف‌پذیرتر به مطالب مرتبط با کنکور دسترسی پیدا کنند. همچنین، استفاده از فناوری در آموزش، امکان ارتقاء تجربه داوطلبان از طریق ارائه آزمون‌های آنلاین، ارتباط مداوم با اساتید، و دسترسی به منابع آموزشی به روز را فراهم می‌سازد. این رویکرد نوین در بهترین آموزشگاه کنکور کرج، اطمینان ایجاد می‌کند که داوطلبان با استفاده از آخرین دستاوردهای فناوری، بهترین آمادگی را برای کنکور کسب خواهند کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.