روبیکا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


امروزه، سبک زندگی ما بیشتر و بیشتر درگیر استفاده از ویژگی های آنلاین شده است. این به دو دلیل اصلی اتفاق می افتد: دلیل اول این است که هر یک از ما زمان محدودی داریم، بنابراین سعی می کنیم سریع ترین و آسان ترین راه ممکن را برای انجام کارهای روزانه خود انتخاب کنیم. دلیل دوم این است که ما همه جا به دنیای اطراف خود نگاه می کنیم. . . ما دستگاه ها، برنامه ها و ویژگی های به روز و جذابی را می بینیم که استفاده را تشویق می کنند. یکی از اپلیکیشن هایی که در سال های اخیر در بین برخی از کاربران ایرانی محبوب شده است اپلیکیشن روبیک است. این یک برنامه چند منظوره است که می تواند روی گوشی هوشمند شما نصب شود.

اپلیکیشن روبیکا با کارایی های فراوانی که دارد به کاربران این امکان را می دهد تا در این فضای ساده به انجام فعالیت های روزانه خود مانند پرداخت قبوض، تماشای برنامه های ورزشی از تلویزیون، تماشای فیلم و سریال، ارتباط با سایر کاربران و حتی برخی فعالیت های آموزشی بپردازند. می توان گفت اپلیکیشن روبیکا امکانات و گزینه های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، اما رسوایی ها و اتهامات اخیر به اپلیکیشن روبیکا از یک سو مشکلات قانونی را برای آن ایجاد کرده و از سوی دیگر باز هم سردرگمی ایجاد کرده است. و سوالاتی در ذهن کاربران این اپلیکیشن وجود دارد. در این مقاله ابتدا به ویژگی ها و ابزارهای اپلیکیشن روبیکا می پردازیم، سپس به جدیدترین مسائل پیرامون این اپلیکیشن می پردازیم، پس تا پایان این مقاله با اپ ناب همراه باشید.

آیا شما یک مکعب روبیک هستید؟

روبیکا یک اپلیکیشن ایرانی است که توسط توسکا ساخته شده است. توسکا خود یک شرکت توسعه تجارت است که فعالیت خود را در 25 مهر 1395 آغاز کرد و اکنون سه شرکت موبایل ایرانی، شرکت سرمایه گذاری نور دنا و شرکت نقش القطیف را به عنوان سهامدار دارد که همگی متعلق به اپراتور همبال اول هستند. یکی از اولین محصولات شرکت توسعه کسب و کار توسکا اپلیکیشن روبیکا بود که در سال های اخیر در بین برخی از کاربران ایرانی بسیار محبوب شده است.

این اپلیکیشن در اواخر سال 2018 پس از شروع اپیدمی کرونا و آموزش آنلاین محبوب شد، چرا که یکی از امکانات این پروژه، تشکیل کلاس های آنلاین و ارتباط دانش آموزان با معلمان آنهاست. روبیکا البته ویژگی های جالب دیگری نیز دارد که حتی قبل از این روند نیز آن را محبوب خواهد کرد، از جمله امکان استفاده از خدمات آنلاین بدون استفاده از حجم وسیع اینترنت برای مشترکین همراه اول و ایرانسل. گفته می شود اپلیکیشن روبیکا حدود 3 میلیون کاربر دارد که از ویژگی های مختلف آن استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر با این برنامه به بررسی خدمات و قابلیت های آن می پردازیم.

مکعب روبیک از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

اول از همه بد نیست بدانید که برنامه روبیک به دلیل مشکلات حقوقی اخیراً ایجاد شده از طریق برنامه هایی مانند گوگل پلی و کافه بازار قابل دانلود نیست. برای استفاده از این برنامه باید وارد سایت روبیکا شوید، در این سایت می توانید مستقیما روبیکا را دانلود کرده و از امکانات آن استفاده کنید، پس از دانلود و نصب این برنامه باید شماره تلفن خود را در آنجا ثبت کنید تا بتوانید وارد شوید که در برنامه. بخش اصلی برنامه روبیک از پنج بخش اصلی به نام‌های تنظیمات، ویترین، روبینو، مسنجر و خدمات تشکیل شده است.

تنظیمات

بخش تنظیمات به شما امکان می دهد اطلاعات حساب کاربری مانند نام، شناسه کاربری، تصویر نمایه و بیوگرافی و همچنین تنظیمات ظاهری برنامه، تنظیمات ذخیره سازی داده ها، بخش حریم خصوصی و امنیت، تاریخچه پیام ها و تماس ها، اعلان ها و کنترل های والدین را تنظیم کنید شامل بخش هایی است که کاربر می تواند با نیازهای خود سازگار شود.

نمایشگاه

قسمت Showcase دقیقا مشابه قسمت Explore پلتفرم اینستاگرام است و از طریق آن می توانید به صورت تصادفی عکس ها و فیلم های مورد نظر خود را مشاهده کنید. در بالای این قسمت یک قسمت جستجو وجود دارد که می توانید با جستجوی موضوع مورد نظر خود تصاویر و فیلم های مرتبط با همان موضوع را پیدا کنید. بخش های پیشنهادی برنامه روبیکا در این بخش شامل خرید، سرگرمی، ورزش، اطلاعات، مد و لباس، آشپزی، آرایش و زیبایی، فیلم و موسیقی، طبیعت و مسافرت، ماشین، هنر و مذهب می باشد که از طریق آن می توانید مطالب بصری مختلفی را پیدا کنید. برای دانلود روبیکا کلیک کنید.

روبینو

بخش Rubino به کاربران این امکان را می‌دهد تا با شبیه‌سازی پروفایل اینستاگرام، محتوای تصویری خود را در برنامه‌های روبیکا ارسال کنند. همانند فضای اینستاگرام، این بخش دارای دو بخش پست ها و استوری است که کاربران می توانند از طریق این دو بخش، عکس های خود را با سایر کاربران اپلیکیشن روبیکاس به اشتراک بگذارند.

روزنامه نگار

قسمت بعدی قسمت مسنجر روبیک است که می توان گفت شبیه اپلیکیشن واتس اپ است، به این ترتیب کاربران می توانند با دسترسی اپلیکیشن به لیست خود پیام هایی را به لیست مخاطبین خود ارسال کنند. در این بخش، کاربران می توانند فقط برای مخاطبینی که عضو برنامه روبیک هستند پیام ارسال کنند و از قسمت پیام آن استفاده کنند. همچنین امکان ایجاد گروه و کانال در مسنجر روبیکا مشابه واتس اپ وجود دارد و کاربران می توانند از این طریق در اپلیکیشن روبیکا تعامل داشته باشند.

خدمات روبیک چیست؟

قسمت اصلی و پرطرفدار برنامه روبیکا قسمت خدمات است که فرصت های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد که در ادامه هر کدام را با جزئیات بیشتر آشنا خواهیم کرد.

برقراری تماس

یکی از امکانات این قسمت امکان برقراری تماس صوتی با سایر کاربران این اپلیکیشن است. لیست مخاطبین شما همان است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، اما می توانید کاربران جدیدی را به این لیست اضافه کنید.

خرید سیم کارت و بسته های شارژ اینترنت

در سایر خدمات، کاربر می تواند بسته های شارژ سیم کارت و همچنین بسته های اینترنت را خریداری کند. این قابلیت برای تمامی کاربران 3 اپراتور برتر تلفن همراه ایرانسل و رایتل فعال است و می توانند با بارگذاری کیف پول خود از طریق روبیکا، این بسته ها را خریداری کنند.

فیلم و سریال

یکی دیگر از گزینه های موجود در قسمت خدمات برنامه روبیک، تماشای فیلم و سریال است. فیلم و سریال ایرانی، مقوله‌های آموزشی و سرگرمی، انیمیشن، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی هندی، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی کره‌ای، فیلم‌های پلیسی، فیلم‌های اکشن، فیلم‌های مستند، کمدی، هیجان‌انگیز، فیلم‌ها و تئاترهای ویژه ناشنوایان از جمله برخی از گروه‌های موجود در فیلم دسته و آنها سری برنامه های روبیک هستند. تماشای این برنامه ها برای کاربران همراه اول و ایرانسل نیز رایگان است. قسمت دیگری از این قسمت به انیمیشن های قابل استفاده برای کودکان و نوجوانان اختصاص دارد. روبیکا به والدین اجازه می دهد تا قسمت های مختلف برنامه را برای فرزندان خود مسدود کنند، بنابراین کودکان و نوجوانان می توانند از تماشای انیمیشن های روبیکا با کنترل والدین لذت ببرند.

کانال رسمی سه ورزش

پس از بخش خدمات برنامه روبیک، سه بخش محبوب دیگر وجود دارد که عبارتند از: کانال رسمی ورزش، کتابفروشی آنلاین و کانال های محبوب موجود در خود برنامه روبیک. کانال رسمی "ورزش 3" نتایج رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال را در اختیار کاربران قرار می دهد و همچنین می توانید پخش آنلاین شبکه ورزش 3 را از این قسمت مشاهده کنید.

کتابفروشی آنلاین

کاربران می توانند از فروشگاه اینترنتی کتاب، انواع کتاب های الکترونیکی و صوتی را با قیمت مناسب خریداری کرده و در فضای روبیکای خود مطالعه کنند. این بخش همچنین دارای بخش‌های ویژه‌ای برای تسهیل جستجوی کاربران است که می‌توان به پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی، کتاب‌های پرفروش کودک و نوجوان، روان‌شناسی کودکان و نوجوانان، مهارت‌ها و سرگرمی‌ها، خاطرات، بیوگرافی و کتاب‌های انگیزشی اشاره کرد.

فیلم های محبوب

روش های پرطرفدار روبیکا در زمینه خدمات شامل روش رسمی برای افراد، برنامه ها و کسب و کارهای مختلف است. مسیرهای ایران خودرو، دیرین دیرین و دیجی تخفیف در اپلیکیشن روبیکا موجود است و کاربران می توانند با ثبت نام در آن از محتوای آن ها استفاده کنند.

کیف پول

یکی از خدمات کلیدی برنامه Rubix این است که به کاربران اجازه می دهد تا در همان برنامه وجوهی را به کیف پول دیجیتال خود اضافه کنند تا بتوانند به راحتی خریدهای درون برنامه ای انجام دهند. می توانید کیف پول دیجیتال خود را در اپلیکیشن روبیک به هر میزانی شارژ کنید و با این پول می توانید شارژ درون برنامه ای، بسته های اینترنتی یا سایر خدمات روبیک بخرید.

روزنامه

روبیکا به کاربران خود امکان دسترسی به محتوای خبرگزاری های مختلف از جمله خبرگزاری مهر، آسنا، تسنیم و فارس را می دهد. به این ترتیب کاربران می توانند خبرگزاری ها را انتخاب کرده و اخبار آنها را دنبال کنند.

در Mundo Mr

راه دیگری که این اپلیکیشن در اختیار کاربران خود قرار می دهد، انجام امور خیریه است، در قسمت دنیای احسان، خیریه ها و کمپین های مختلفی ارائه می شود و کاربر می تواند در هر یک از این کمپین ها شرکت کند. برخی از این کمپین ها برای همیشه فعال هستند و شما می توانید هر زمان که بخواهید در فعالیت های آنها شرکت کنید و برخی از کمپین ها پس از حادثه یا رویدادی مانند سیل یا زلزله فعال می شوند.

چرا مجوز صوتی و تصویری این برنامه نامعتبر است؟

چندی پیش خبری مبنی بر لغو مجوز صوتی و تصویری اپلیکیشن روبیک منتشر شد که با شکایت برخی از کاربران اتفاق افتاد. ماجرا از آنجا شروع شد که برخی از بازیکنان پرسپولیس در صفحه اینستاگرام خود پست هایی مبنی بر ایجاد صفحات جعلی در اپلیکیشن روبیک بدون اجازه آنها برای آنها ایجاد کردند و این صفحات حتی دارای چک تایید آبی رنگ هستند. سپس برخی از هنرمندان به ایجاد صفحات جعلی به نام خود در برنامه روبیکا واکنش مشابهی نشان دادند و از طرفداران خود خواستند که این برنامه را به Google Play گزارش دهند. تنها چند روز پس از آن، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان تنظیم مقررات جهانی صدا و تصویر (ساترا) مجوز برنامه صوتی و تصویری روبیک را لغو کرده و دیگر نمی‌توان این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی و کافه بازار دانلود کرد. .

بر اساس گزارش های منتشر شده، دلیل لغو مجوز این برنامه کشف جرایم گسترده از جمله تخلفات رانندگی و پول های غیرقانونی بوده است. پس از این اتفاق، روبیکا بیانیه دفاعی صادر کرد و گفت که استفاده از کد منبع باز در سراسر جهان رایج است و این برنامه برای ایجاد حساب کاربری افراد مختلف مرتکب جرم نشده است. با وجود این محافظت، روبیکا هنوز بدون مجوز است و نرم افزار آن در دسترس نیست.

روبیک تلاشی برای شبیه سازی پلتفرم های محبوب جهان

فضای اینترنت مملو از برنامه های کاربردی است که هر کدام تلاش می کنند تا بخشی از نیازهای روزمره مردم امروزی را برطرف کنند و آنها را تشویق به انجام کارهای خود از طریق اینترنت می کنند. در میان هزاران اپلیکیشن مختلف که در اینترنت با آنها مواجه می شویم، احتمالاً مفیدترین آنها آنهایی هستند که سعی می کنند نیازهای روزانه ما را برآورده کنند و به ما در صرفه جویی در زمان و انرژی بیشتر کمک کنند. تولیدکنندگان ایرانی در سال های اخیر تنبلی نکردند و سعی کردند محصولی مناسب در این زمینه به بازار عرضه کنند. اپلیکیشن روبیکا یکی از محصولاتی بود که به همین منظور در بازار دیجیتال عرضه شد. هدف سازندگان این اپلیکیشن تامین هرچه بیشتر نیازهای روزانه کاربران اینترنت بوده است.

3 میلیون کاربر این اپلیکیشن را دوست دارند و با شرکت در آن می توانند از خدمات خوبی بهره مند شوند، می توانند قبض های خود را با استفاده از این اپلیکیشن پرداخت کنند، امکان تماشای بسیاری از فیلم ها، سریال ها و فیلم ها را بدون نیاز به اینترنت، گوش دادن به آن ها دارند. موسیقی، مشارکت در امور خیریه و انجام چنین فعالیت هایی. در واقع بحث برانگیزترین و جالب ترین قسمت پازل روبیک، ترجمه است. ویترین، روبینو و وزیر نیز موافقان و مخالفان خود را دارند. نمایش و بخش روبینو به طور کامل از برنامه اینستاگرام کپی شده و پیام رسان روبیکا یک برنامه ساده واتس اپ است.

به نظر می رسد سازندگان اپلیکیشن موبایل روبیکا تلاش زیادی برای ارائه حداقل یک نسخه بهتر از این اپلیکیشن ها نداشته اند یا شاید دلیل چنین کپی واضحی، محبوبیت بیشتر این اپلیکیشن در بین کاربران باشد. با تمام این اوصاف، روبیک فاقد مجوز همچنان تعدادی از کاربران خود را حفظ کرده است و به نظر می رسد این افراد همچنان علاقه مند به استفاده از امکاناتی هستند که تنها در این اپلیکیشن قابل دسترسی است، از جمله همان لیست طولانی فیلم ها و همچنین سریال ها و انیمیشن های ایرانی و خارجی. بدون استفاده از اینترنت قابل مشاهده است. آیا از اپلیکیشن روبیکا استفاده می کنید؟ نقاط قوت و ضعف این اپلیکیشن را در چه زمینه هایی می بینید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در زیر این پست با ما و سایر اعضای آکادمی به اشتراک بگذارید

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.