آیا می خواهید بهترین جاذبه های گردشگری ساری را بشناسید؟


ساری یکی از شهرهای پرطرفدار شمال کشور است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر است. از جنگل‌های انبوه و سرسبز گرفته تا دریاچه‌های کوچک و بزرگ، سدهای مختلف و چشمه‌های آب گرم، ساری همه چیز دارد که طبیعت‌دوست را در دل خود به وجد آورد، همه دست به دست هم داده‌اند تا ساری را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شمال کشور تبدیل کنند.

ساری یکی از محبوب ترین شهرهای شمالی کشور است که هر ساله پذیرای هزاران گردشگر است. شهر ساری همه چیز را در دل خود دارد تا دوستداران طبیعت را خوشحال کند. از جنگل های انبوه و سرسبز گرفته تا دریاچه های کوچک و بزرگ، از برکه های مختلف تا چشمه های آب گرم، همه دور هم جمع شده اند تا ساری را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شمال کشور تبدیل کنند. در این مقاله بهترین جاذبه های توریستی ساری را معرفی می کنیم که می تواند خاطرات فراموش نشدنی را در ذهن شما به یادگار بگذارد.

دشت ناز

دشت ناز یکی از جاذبه های ساری است که هرگز نمی توانید به اندازه کافی از آن دیدن کنید. این مکان به معنای واقعی کلمه زیبایی طبیعت را به گردشگران نشان می دهد. منطقه حفاظت شده دشت ناز در شهر میانرود ساری قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از جاده ای که به دریا منتهی می شود بروید. محیط زیست این منطقه حفاظت شده دارای پوشش گیاهی بی نظیر و بی نظیری از انواع گیاهان و جانوران ایران است. از گونه های گیاهی مهمتر در این منطقه می توان به گونه های هولی، توسکا، گلپر، یاس بنفش و بلوط اشاره کرد.

قدمت جنگل‌های دشت ناز ساری به هزاران سال پیش می‌رسد و پس از کویر لوت کرما، بزرگ‌ترین منطقه طبیعی کشور ثبت‌شده در جهان است. جانوران این منطقه حفاظت شده از نظر پوشش گیاهی کم ندارد و بسیار منحصر به فرد است. گوزن زرد، قرقاول، گربه جنگلی، شوکا و مرال از محبوب ترین گونه های جانوری هستند که در دشت نازی ها زندگی می کنند.

یکی از عواملی که باعث حفاظت جهانی منطقه دشت ناز می شود میزبانی این منطقه از گونه گوزن زرد است. بدون برنامه ریزی و امکانات مناسب، یافتن و دیدن این حیوان در مزرعه دشوار است. زیرا گوزن زرد تمام فعالیت های خود را بعد از غروب آفتاب و در تاریکی مطلق انجام می دهد. این گونه جانوری بسیار زیبا و باوقار است و منطقه حفاظت شده دشت ناز به عنوان یکی از پناهگاه های مهم این حیوان شناخته می شود.

برای بازدید از این منطقه زیبا مجوز لازم است. علاوه بر این، این مکان یکی از بهترین مکان ها برای گیاه شناسان است و می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد طبیعت بکر دومین منطقه بزرگ طبیعی ایران در اختیار ما بگذارد. با رسانه گردشگری گردشی تاپ همراه باشید.


منابع: باداب سورت

چشمه های باداب در سورت ساری یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی ایران است. سورت های باداب در واقع چشمه های آب لایه ای هستند. به عبارت ساده تر، جریان منابع در این منطقه به گونه ای است که حوض کوچکی در جاده ایجاد کرده اند. این استخرها لایه لایه هستند و رنگ بسیاری از آنها رنگ قرمز دارد. رنگ قرمز این استخرها به دلیل تجمع اکسید آهن در مسیر چشمه هاست که جلوه بی نظیری به منطقه حرارتی باداب سورت داده است.

جالب است بدانید که آب هر چشمه از نظر خواص درمانی، رنگ، بو، غلظت و حجم آب با سایر آب های چشمه متفاوت است. به طور کلی چشمه های این منطقه به دو نوع کلی تقسیم می شوند:

باداب بر آب های سورت پدید می آید

آب آنها ترش است.

رنگ آنها قرمز و نارنجی است.

چشمه آب شور باداب سورت

طعم آب آنها بسیار شور است.

رنگ آب آنها نارنجی است.

خواص دارویی زیادی برای بیماری هایی مانند روماتیسم و ​​بیماری های پوستی دارند.

باداب در لغت به معنای آب گازدار و سورات به معنای شدت است. همیشه در نظر داشته باشید که هنگام بازدید از این منطقه باید به آرامی از کنار حوض ها و چشمه ها عبور کنید. اگر به این نعمت های خداوند توجه نکنیم، مزایای بی شماری از ما گرفته خواهد شد. بهترین زمان برای بازدید از این نقطه گردشگری غروب آفتاب است. انعکاس نور نارنجی خورشید منظره بی نظیری ایجاد می کند که می توانید چند دقیقه به آن خیره شوید.

دریاچه آلند

دریاچه الندان یکی از بهترین مکان های ساری است که تفاوت های مهمی با دریاچه های دیگر دارد. تفاوت این استخر با دیگر استخرها در نحوه رهاسازی آب است. آب دریاچه الندان از هیچ رودخانه ای تغذیه نمی شود یا به عبارت ساده هیچ رودخانه ای وارد این دریاچه نمی شود. این آب دریاچه از کجا می آید؟ جالب است بدانید که آب این دریاچه فقط از طریق باران مانند برف آزاد می شود.

تغییر در الگوهای بارندگی وسعت این دریاچه را تغییر می دهد. وسعت دریاچه الندان در فصول پرباران مانند زمستان و پاییز به 17 تا 30 هکتار می رسد و با این افزایش، بسیاری از شالیزارهای تشنه ساری را زیر آب می برد. دریاچه الدانان علاوه بر آب شیرین، زمینه رشد بسیاری از گیاهان دارویی و معطر را در ایران فراهم می کند و این گیاهان در فصل بهار در منطقه می رویند. پوشش گیاهی اطراف این دریاچه بسیار متراکم است و مناظر جذابی از طبیعت زیبای شمال کشور به نمایش می گذارد.

اگر دوست دارید جنگل سرسبز اطراف دریاچه را ببینید، بهتر است بهار و اردیبهشت را انتخاب کنید. اگر در این تاریخ ها نمی توانید به دریاچه الندان برسید، می توانید فصل پاییز را برای سفر انتخاب کنید و از مناظر رنگارنگ و بسیار چشم نواز درختان در حال سقوط در این منطقه لذت ببرید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.