طرز پخت سوپ رشته

مجله نور ماه

طرز پخت سوپ رشته


نصف فنجان

1/2 فنجان لوبیا چیتی

عدس 1 پیمانه

پیاز داغ 1 پیمانه

رشته آشی نیمه بسته است

نعنا خشک 1 قاشق

سبزیجات 1 کیلوگرم

پنیر کوتاژ به دلخواه

ادویه زدن با نمک و فلفل

مقدار کافی روغن سارتا زردچوبه مایع

طرز پخت سوپ رشته

محل شروع

برای تهیه یک آش رشته خوشمزه و خاص، ابتدا نخود و لوبیا چیتی را چند ساعت در یک کاسه آب خیس کنید تا نرم شوند. اگر چند بار آب چمن را عوض کنید، تورم حبوبات کاملا برطرف می شود.

بخش دوم

در این مرحله حبوبات را از ظرف خارج می کنیم و سپس آنها را می شوییم و با چند لیوان آب در قابلمه مناسبی می ریزیم. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب داخل قابلمه بجوشد.

سطح سوم

وقتی آب به نقطه جوش رسید حرارت را تا ته تابه کم می کنیم و اجازه می دهیم حبوبات نصف بجوشد. بعد از پختن نخود و لوبیا، عدس را اضافه می کنیم. اگر عدس ها را زودتر اضافه کنیم وسط پخت لطیف می شود.

مرحله چهارم

یک ساعت بعد از اضافه کردن عدس، نیمی از پیازچه ها را به قابلمه اضافه کنید. چند دقیقه بعد سبزیجات را درشت خرد کرده و به تابه اضافه کنید. بعد از اضافه کردن سبزی، درب تابه را نمی بندیم تا سوپ رنگ نگیرد.

مرحله پنجم

حالا بگذارید سبزیجات بپزند، بعد از پختن سبزی، رشته فرنگی را اضافه کنید. حالا ورز دهید تا ردیف خاکستر باز شود و خاکستر در جای خود بیفتد. حالا سوپ را بچشید و مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

مرحله 6

نعنا را یک دقیقه در مقدار کمی روغن تفت دهید تا تیره نشود و با پنیر برای تزیین غذاها استفاده کنید. وقتی سوپ آماده شد آن را به ظرف مورد نظر منتقل کنید و از پیاز داغ باقی مانده برای تزیین سوپ استفاده کنید.


ادامه نوشته:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-آش-رشته-ایرانی/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.