سیستم های دزدگیر و لوازم جانبی خودرو


توسعه سیستم های امنیتی و دفاعی با توجه به اهمیت این موضوع پیشرفت زیادی داشته است و شاهد دستگاه ها و تجهیزات مختلفی هستیم که هر کدام برای حفاظت از یک مکان یا وسیله خاصی استفاده می شوند. یکی از دزدی هایی که امروزه در هر جامعه ای به چشم می خورد، سرقت خودرو است. سرقت خودرو ممکن است شامل جابجایی آن و سرقت کل وسیله نقلیه باشد و یا ممکن است قطعات مختلف آن مانند چرخ، ضبط و غیره به سرقت برود. در این مقاله به معرفی سیستم دزدگیر خودرو و اجزای آن پرداخته ایم تا بتواند راهنمای کسانی باشد که قصد خرید این سیستم را برای خودروی خود دارند.

دزدگیر خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

دزدگیر خودرو یک سیستم امنیتی مدرن است که برای محافظت از وسیله نقلیه شما در برابر سرقت و خرابکاری طراحی شده است. این سیستم هوشمند با استفاده از ترکیبی از سنسورها، آژیرها و مکانیسم های قفل، هرگونه تلاش غیرمجاز برای ورود یا روشن کردن خودرو را شناسایی کرده و به صاحب خودرو هشدار می دهد. دزدگیرهای مدرن ضد سرقت نه تنها از وسیله نقلیه شما در برابر سرقت محافظت می کنند، بلکه ویژگی های اضافی مانند ردیابی GPS، راه اندازی از راه دور و اتصال گوشی هوشمند را نیز ارائه می دهند.

عملکرد اصلی دزدگیر خودرو شامل نظارت بر درب خودرو، کاپوت، صندوق عقب و سیستم استارت می باشد. هنگامی که سیستم مسلح است، هر گونه تلاش برای باز کردن در یا روشن کردن خودرو بدون خلع سلاح هشدار، باعث به صدا درآمدن آلارم و در برخی از مدل ها، ارسال هشدار به تلفن همراه مالک می شود. این سیستم‌ها همچنین سوخت یا برق را قطع می‌کنند تا از راه‌اندازی موتور توسط سارقان جلوگیری شود و یک لایه امنیتی اضافی برای وسیله نقلیه شما فراهم کند.

هدف اصلی دزدگیر خودرو جلوگیری از سرقت وسایل شما در داخل خودرو و جلوگیری از سرقت خود خودرو است. همانطور که قبلا ذکر شد، همه دزدگیرهای خودرو یکسان نیستند، آنها در اثر اعمال متفاوت ایجاد می شوند و عملکردهای متفاوتی دارند. اولین مورد ثبت شده دزدی خودرو در سال 1896 و تنها ده سال پس از معرفی خودروهای گازسوز رخ داد. از همان روزهای اولیه تا امروز، خودروها یک هدف طبیعی برای سارقان بوده اند: آنها با ارزش هستند، به راحتی به فروش می رسند، و دارای خروجی های داخلی هستند. برخی از مطالعات می گویند که تنها در ایالات متحده هر 20 ثانیه یک خودرو به سرقت می رود.

با توجه به این آمار باورنکردنی، جای تعجب نیست که میلیون ها آمریکایی در سیستم های هشدار گران قیمت سرمایه گذاری می کنند. به نظر می رسد تقریباً هر خودرویی در جهان امروز به سنسورهای الکترونیکی پیچیده، آلارم و سیستم های فعال سازی از راه دور مجهز شده است. نصب دزدگیر خودرو در کشور ما بسیار پرطرفدار است و دزدگیر خودرو دارای ویژگی های متفاوتی است که افراد با توجه به بودجه خود می توانند هر کدام از این دزدگیرها را خریداری کنند.
دزدگیر ویلا را از شرکت مرکزی آژیر بخرید.

اگر بخواهیم به ساده ترین شکل در مورد دزدگیر خودرو صحبت کنیم باید بدانیم که دزدگیر خودرو چیزی بیش از یک یا چند سنسور متصل به دزدگیر نیست. در ساده ترین دزدگیرها، کلیدی روی درب راننده قرار می گیرد و به آژیر وصل می شود تا در صورت باز شدن درب به صدا درآید.

اجزای دزدگیر خودرو

کیت دزدگیر اصلی

پری دریایی

سنسور شوک

کنترل فاصله هشدار

یک رشته نخ

شاسی هود

رله قطع برق

پمپ ته پران

روشن کردن ویندوز

چشم اولتراسونیک

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.