املاک برای خرید در ترکیه 2024


خرید ملک در ترکیه در سال های اخیر موفقیت بزرگی بوده است زیرا دولت ترکیه تسهیلات ویژه جدیدی را برای خرید ملک در ترکیه در نظر گرفته است. و باید بدانید که خرید ملک در ترکیه قوانین خاص خود را دارد که قبل از انجام آن باید از آن آگاه باشید و همچنین پیشنهاد می کنیم از یک وکیل با تجربه در این زمینه مشاوره و راهنمایی بگیرید. در این مقاله شرکت مهاجرتی ماهان این شرایط و ضوابط را برای شما توضیح خواهیم داد. همچنین نحوه اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه را توضیح خواهیم داد.

خرید ملک در ترکیه و اقتصاد ترکیه

ترکیه یکی از اقتصادهای در حال توسعه خاورمیانه است و با وجود تاریخ غنی، فرهنگ و طبیعت منحصر به فرد خود، به مقصد بسیاری از سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است. البته باید بدانید که محدودیت هایی مانند ممنوعیت خرید ملک در شهر و شهرهای اطراف وجود دارد، اما این مشکلی نیست که سرمایه گذاران را سردرگم کند، زیرا بسیاری از این افراد در این منطقه زندگی می کنند. باید بدانید که با خرید ملک در ترکیه و یا اجاره خانه در ترکیه می توانید برای اقامت ترکیه اقدام کنید.

خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه

خرید ملک در ترکیه برای مهاجران در سال 2024 در پنجمین سال خود خواهد بود، افراد می توانند با خرید خانه یا ملکی به ارزش 250000 دلار برای خود و خانواده خود اقامت ترکیه را دریافت کنند، بنابراین خرید ملک در ترکیه شما را تحت پوشش قرار می دهد. مکانی امن با سرمایه گذاری سودآور آینده جدیدی را برای خانواده اش خرید

البته این تنها راه ممکن نیست، شما همچنین می توانید ملکی به ارزش 650000 لیر یا بیشتر در ترکیه خریداری کنید و اقامت سه ساله ترکیه را برای خود و خانواده خود دریافت کنید و با تمدید اقامت به مدت پنج سال به راحتی می توانید اقامت دائم را دریافت کنید. . تابعیت ترکیه لطفا توجه داشته باشید که از هر پنج سال فقط یک سال مجاز به زندگی در خارج از ترکیه هستید، در غیر این صورت قانون شامل حال شما نمی شود.

خارجیانی که در ترکیه املاک و مستغلات می خرند، در صورت تمدید برای دوره های خاص، می توانند مجوز اقامت ترکیه را دریافت کنند. آنها همچنین حق دارند برای خانواده خود اجازه اقامت دریافت کنند. با این اجازه اقامت، دانشجویان خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. یافتن کار برای خارجی هایی که دارای اقامت ترکیه هستند راحت تر است و این افراد نیز می توانند به راحتی از طریق شرکت های قانونی در ترکیه اجازه کار دریافت کنند.

آیا اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک در ترکیه امکان پذیر است؟

افرادی که در ترکیه ملک اجاره می کنند باید توجه داشته باشند که اقامت توریستی یک ساله به آنها تعلق می گیرد، یعنی با این نوع اقامت شما حق تحصیل یا کار را دارید. خیر و برای این دو کار باید نوع خود را تغییر دهید. در گذشته با تمدید سالانه اقامت توریستی خود به مدت پنج سال می توانستید اقامت ترکیه را دریافت کنید، اما طبق قوانین جدید خرید ملک در ترکیه در سال 2021، این امکان دیگر وجود ندارد و تنها یک سال دریافت می کنید. اقامت توریستی ترکیه و تا زمانی که یک سال از آخرین روز اقامت توریستی شما نگذرد قابل تمدید نیست.

تاریخچه خرید ملک در ترکیه چیست؟

از آنجایی که سرمایه گذاری در ترکیه سودآور است و دولت برای خرید ملک در ترکیه حقوق خاصی مانند اعطای شهروندی ترکیه در نظر گرفته است، شهروندان کشورهای همسایه را به خرید ملک در ترکیه علاقه مند کرده است. .

عراق، ایران و کویت در صدر این کشورها قرار دارند. جالب است بدانید در گذشته کشورهایی مانند روسیه، آلمان و لهستان بیشترین سرمایه گذاری را در ترکیه داشتند اما به دلیل کاهش ارزش پول این کشور. کشورهای خاورمیانه ریالی افزایش قابل توجهی در خرید ملک در ترکیه داشته اند.

آمار در سال های اخیر

خرید ملک در ترکیه به ویژه خرید خانه در ترکیه در مهرماه 1397 نسبت به مهر 1396 افزایش 134.4 درصدی داشته است خرید خانه در ترکیه تنها برای اتباع خارجی نیست، بلکه خرید ملک توسط شهروندان ترکیه نیز با افزایش 19.2 درصدی همراه است. به طور کلی اگر بخواهیم آمار دقیقی از خرید خانه در ترکیه ارائه کنیم باید بگوییم که طی مهرماه در ترکیه تعداد خرید ملک به 146536 واحد مسکونی رسیده است.

البته ارقام فروش ملک ترکیه در برخی شهرها بیشتر از شهرهای دیگر است. به عنوان مثال بیشترین درصد خرید و فروش به ترتیب در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر، آنتالیا، بورسا و یالووا است. به خاطر داشته باشید که بیش از نیمی از خانه ها و املاک مورد معامله، خانه های نوساز هستند.

حداقل سرمایه لازم برای خرید خانه در ترکیه چقدر است؟

باید بدانید که هیچ محدودیت قانونی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود ندارد، اما باید حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در ترکیه را بدانید. می توان به متراژ، متراژ، پروژه و قدمت ساختمان اشاره کرد، اما هر متر خانه در ترکیه بین 3000 تا 5000 لیر قیمت دارد و یک خانه معمولی و کوچک (50 متری) تا 150000 لیر می تواند باشد. خریداری شده است. و شما به آن نیاز دارید

حداقل پولی که برای خرید ملک نیاز داریم چقدر است؟

باید به یاد داشته باشیم که قیمت ملک در ترکیه به پول ما بستگی به ارزش تورنمنت ها نسبت به پوند دارد، اما اگر هر پوند را از 2200 تا 2500 در نظر بگیریم، برای خرید ملک در ترکیه 150000 پوند است. ; از 330 تا 375 میلیون تومان هزینه خواهد داشت

نکته مهم این است که برای خرید یک خانه بسیار معمولی و ساده در تهران حداقل به 750 میلیون تومان نیاز دارید، در هیچ کجای تهران خانه ای کمتر از این مبلغ پیدا نمی کنید، با این میزان سرمایه می توانید در ترکیه ملک بخرید و ایجاد کنید. آینده ای خاص برای خود و خانواده ات

آیا خرید ملک در ترکیه سودآور است؟

برای پاسخ به این سوال به آمار رسمی بازار املاک در ترکیه اشاره می کنیم، بر اساس گزارش سرمایه گذاری جهانی (UNCTA) در سال 2019، ترکیه دومین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی یا سرمایه گذاری خارجی در آسیا است. ضمناً میزان ورود سرمایه از سوی سرمایه گذاران خارجی در سال 2018 به 12.94 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که یک سال قبل در سال 2017 میزان سرمایه ورودی از سرمایه گذاران خارجی 11.48 میلیارد دلار بوده است. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به طور سنتی از بزرگترین سرمایه گذاران در ترکیه هستند. جالب است بدانید که آمریکا بعد از هلند دومین سرمایه گذار ترکیه است. هلند با 15.8 درصد از کل سرمایه گذاری خارجی، سرمایه گذار پیشرو در ترکیه است. پس از آن، بر اساس داده های اولیه وزارت صنعت و فناوری ترکیه، آمریکا با 7.6 درصد و انگلیس با 6.9 درصد به عنوان بزرگترین سرمایه گذاران ترکیه شناخته می شوند.

ترکیه برای تسهیل پذیرش سرمایه گذاران خارجی، آژانس حمایت و ترویج سرمایه گذاری ترکیه (ISPAT) را ایجاد کرد و با ایجاد یک سری اصلاحات قانونی توانست سرمایه گذاران خارجی را جذب کند.

آیا برای خرید ملک در ترکیه به وکیل نیاز دارید؟

باید در نظر داشته باشید که به عنوان یک خارجی در ترکیه از تمامی قوانین و شرایط خرید ملک در ترکیه اطلاعی ندارید و علاوه بر آن این شرایط و قوانین دائما تغییر و به روز می شوند، بنابراین عقل سلیم بر نحوه خرید حاکم است. املاک و مستغلات در ترکیه، از یک وکیل یا آژانس های مهاجرت کمک بگیرید.

شرایط و ضوابط خرید ملک در ترکیه 2024

بر اساس تبصره 35 قانون املاک و زمین شماره 2644 ترکیه مصوب 18 می 2012، اتباع کشورهای خارجی (به استثنای کشورهایی که اتباع آنها از خرید و فروش منع شده اند) می توانند با در نظر گرفتن و رعایت قوانین مربوطه اقدام به خرید ملک کنند. در ترکیه اقدام کنید. برای اینکه کدام کشورها در لیست ممنوعه قرار دارند می توانید به سایت سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه مراجعه کنید. لازم به ذکر است اتباع کشورهای خارجی می توانند با استعلام از مراجع ذیربط از جمله تجاری، انواع اموال را خریداری کنند. رسمی؛ اراضی؛ مسکونی و... با هر مبلغی. و در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته اگر خارجی ها زمین بخرند و بخواهند روی آن بسازند باید ظرف دو سال ساخت پروژه را شروع کنند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.