مه و انواع مه صنعتی


یکی از نیازهای مهم اماکن مختلف صنعتی و تجاری، به دست آوردن هوای تازه خنک و راحت است. مردم همیشه به دنبال راهی برای خنک کردن و مرطوب کردن محیط با کمترین هزینه هستند. راه های مختلفی برای رفع این نیاز وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در بین این روش ها مه پاشی جایگاه ویژه ای دارد. این دستگاه با عبور آب از شیلنگ فشار قوی و تبدیل قطرات آب به قطرات بسیار ریز محیط را خنک می کند. این دستگاه برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده است. صنعت تجاری اغلب در زمینه های مختلف مانند کشاورزی استفاده می شود. با ما همراه باشید تا در مورد انواع مختلف و مزایای استفاده از این دستگاه بیشتر بدانید.

نبولایزر چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که مه پاش های صنعتی که برای خنک سازی و حفظ رطوبت محیط استفاده می شوند کاربردی هستند. اصل کار دستگاه به این صورت است که آب را با فشار زیاد از لوله ها عبور داده و سپس به صورت قطرات بسیار کوچک از نازل خارج می کند. اندازه این قطرات معمولا بین 5 تا 10 میکرون است. اندازه آنها کوچکتر است، محیط سریعتر خنک می شود و عملکرد دستگاه بهتر است. استفاده از این دستگاه مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و برای فصل تابستان بسیار مناسب است. شایان ذکر است که استفاده از آن در تمام فصول سال رواج دارد و تنها در تابستان نمی توان به این وسیله توجه کرد. استفاده از این دستگاه برای تصفیه هوای زمستانی، کاهش گرد و غبار، رفع بو در مناطق پرتردد، مزارع کوچک و سمپاشی گلخانه بسیار فشرده و مهم است. مه پاش قطعه مهمی از تجهیزات است که می تواند در هر وسیله ای بنا به نیاز شما استفاده شود. انواع مه پاش خانگی نیز برای مصارف خانگی تولید می شود.

انواع دود صنعتی

این تجهیزات را می توان از دیدگاه های مختلف تقسیم کرد. بر اساس تقسیم بندی می توان آن را به انواع خانگی و صنعتی تقسیم کرد. نوع خانگی دارای فشار کمتر و اندازه قطرات آب بزرگتر است. در مدل های صنعتی فشار بیشتر و اندازه قطرات آب کوچکتر است. در بخش دوم ممکن است با اسپری آب تقسیم شود. از این نظر به دو دسته پودری و اسپری تقسیم می شود. در مدل های پودری، ذرات آب به صورت پودر حذف می شوند و جو بدون ایجاد احساس خیس شدن خنک می شود. در مدل های اسپری، قطرات آب بزرگتر است و محیط مرطوب تر است. این مدل عموما برای مقاصد صنعتی استفاده می شود. بسته به نوع عملکرد به سه گروه پروانه ای، اولتراسونیک و نازلی تقسیم می شوند. فشار آب و انواع خروجی افت در هر سه مدل متفاوت است. علاوه بر این، اندازه قطرات آب یکسان نیست و هر مدل مکانیزم و کارایی خاص خود را دارد. همچنین برندهای مختلفی از دستگاه مورد نظر وجود دارد و می توان گفت Orbit Fogger یکی از بهترین مدل های موجود در بازار است.

استفاده از مه پاش صنعتی.

همانطور که در مورد آن صحبت کردیم، این دستگاه دارای عملکردهای متعدد و متنوعی است و نمی توان آن را مختص یک سایت یا ایستگاه خاص در نظر گرفت. در واقع مخزن این دستگاه را می توان با آب، مواد ضدعفونی کننده، سم گلخانه ای، گلاب و ... پر کرد. به طور کلی مهمترین کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

ایجاد هوای پاک و مطبوع در رستوران ها و مکان های شلوغ...

از بین بردن گرما و حفظ رطوبت در اماکن ورزشی.

حذف گرد و غبار و گرما در ساختمان های صنعتی

برای از بین بردن گرما و حشرات در گاوداری ها، مرغداری ها و مزارع حیوانات استفاده می شود

استفاده در گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ

در مراسم تشریفاتی برای پاشیدن آب استفاده می شود

ضدعفونی در بیمارستان ها مانند بیمارستان ها و...

استفاده در بخش های مختلف صنعت کشاورزی مانند کنترل علف های هرز یا کنترل گل

از بین بردن ذرات هوا در مناطق مختلف

این موارد تنها تعدادی از کاربردهای گسترده این دستگاه است. در دسترس بودن این دستگاه مزایای مختلفی دارد و همین امر باعث شده است تا افراد از آن برای مصارف مختلفی استفاده کنند. برای مثال کیت مه پاش خانگی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل خانه است. برای بهره وری بیشتر از کارایی و مزایای این دستگاه، توصیه می شود مه پاش Orbit را تهیه کنید. https://www.rahnama-safar.com/article/%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

مه ساز ابزارهای مهم و کاربردی

امروزه از دستگاهی به نام مه پاش برای خنک کردن محیط های مختلف تجاری، صنعتی و خانگی استفاده می شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد و تفاوت آنها معمولاً در میزان فشار وارده به آب است. نحوه کار این تجهیزات به این صورت است که آب را تحت فشار زیاد از یک شلنگ عبور داده و به صورت مه از نازل خارج می شود. کارایی این دستگاه های مه پاش بسیار گسترده است و در هر مکان و منطقه ای که نیاز به تغییر دما، هوا، رطوبت و ... باشد قابل استفاده است. بازرگانی آب نیرو مرکز مورد اعتماد ساخت و توزیع این دستگاه می باشد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.