طلا چیست؟

مجله نور ماه

طلا چیست؟


طلا (Au) یک ماده فلزی با رنگ زرد براق است.

شکل پذیری طلا بافتی است که می توان از یک گرم طلای خالص به ورقی به ابعاد 1 متر در 1 متر تبدیل کرد. طلا می‌تواند به اندازه‌ای نازک باشد که نور را از خود عبور دهد، و حتی می‌توانید طلای خالص را با ناخن شکل دهید. با سایت خبری پارت نیوز همراه باشید.

به دلیل این خاصیت نرم، مقاومت طلا را در کاربردهای مختلف با افزودن برخی فلزات دیگر افزایش می دهند که در نتیجه رنگ طلا تغییر می کند.

طلا  و سکه مقاومت خوبی در برابر هوا و رطوبت دارد و در اسیدها بسیار پایدار است.تنها واکنشهای شیمیایی که طلا را حل می کند به سختی قابل انجام است.

استفاده از طلا

طلا به غیر از جواهرات و مصارف سرمایه، مصارف مختلفی از جمله دندانپزشکی، تولید شیشه های رنگی و صنایع الکترونیک دارد و طلا به دلیل رسانایی الکتریکی بالا در سیم کشی برق استفاده می شود.

رنگ های مختلف طلایی

رنگ طلای خالص زرد است. طلای 18 عیار دارای 25 درصد مس است.

در تولیدات قدیمی طلای روسیه یافت شده است. این رنگ طلایی قرمز است و مردم عادی از آن استفاده نمی کنند.

طلاهای 18 و 14 که منحصراً از آلیاژهای طلا-نقره ساخته می شوند دارای رنگ زرد مایل به سبز هستند و طلای سبز نامیده می شوند.طلای سفید از مخلوط کردن طلا با فلزات سفید مانند نقره، پالادیوم یا نیکل به دست می آید.

البته رنگ روشن طلای سفید رنگ واقعی آن نیست، بلکه پوشش رودیوم (فلزی متعلق به گروه پلاتین) است. 3.3 درصد نیکل، 5.5 درصد روی و 2.2 درصد مس که در نقره نیز دیده می شود. طلا با آهن مخلوط می شود تا طلای آبی و آلومینیوم به طلای بنفش تبدیل شود. طلای آبی شکننده است و پردازش آن دشوار است.

از این رنگ های طلایی بیشتر برای ساخت زیورآلات استفاده می شود و چندان کاربردی نیستند.

درخشندگی و درخشندگی را در نظر بگیرید: آبکاری در واقع فرآیند فرو بردن فلزات در طلای مذاب و ایجاد یک پوشش طلا بر روی فلزات است. در این روش جریان الکتریکی بین فلز و طلا ایجاد می شود و باعث می شود که لایه طلا به فلز بچسبد.

طلا در جواهرات

در صنعت جواهرسازی، طلا جایگاه بسیار ویژه ای دارد، زیرا به دلیل نقطه ذوب بالای آن می توان از آن چیزهای زیبایی مانند گردنبند، انگشتر، انگشتر، بشقاب ساخت. از طلای خالص در صنعت جواهرسازی استفاده نمی شود و میزان طلای مصرفی در هر گرم طلای تولیدی را طلای عیار می نامند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.