این نکات را برای ساده کردن موزه دبی خود امتحان کنید

 

بعد از انصراف از دانشگاه هشت شغل رو تست کردم تا اینکه با گروه خوب این تودی آشنا شدم و مسیر زندگی خودم تغییر کرد ، ترکیب گردشگری با کار باعث شد دید من نسبت به جهان تغییر کند. اگر با ماشین در امتداد خور یا نهر دبی (یا دبی کریک) حرکت کنید، متوجه خواهید شد چرا خور دبی به ضربان و خط زندگی شهر دبی تبدیل شده است. سفارت آمریکا در دبی در ناحیه بر دبی Bur Dubai واقع شده و چندین هتل در نزدیکی آن قرار دارد. پل آل مکتوم، اولین پلی بود که در سال 1963 ساخته شد و بخش بر دبی و دیره را به هم وصل کرد. موزه آینده دبی ۷ طبقه دارد و هر کدام از این طبقهها به موضوعی اختصاص پیدا کرده اند و تم خاص خود را دارند. آثاری که در این خانه وجود دارد، قدمتی حدود سه هزار سال دارند و این نشاندهنده ارزش زیاد آنها است. خیابان مد تقریبا 440 هزار متر مربع می باشد. معماری بنای موزه اتحاد دبی نیز به تنهایی یکی از زیباترین بناهایی است که می توانید در دبی ببینید. فواره دبی مال هم در شب نمای بسیار زیبایی دارد که دارای نور پردازی بی نظیری نیز هست.

برج العرب باللون الوردی شب های خور زنده است و محلی مناسب برای تفریح و گشت و گذار است. منطقه بِر دبی (bur Dubia) یکی از مناطق محلی تر در دبی است. فقط با 20 دقیقه رانندگی، میتوانید خود را از دهکده جهانی به دبی مارینا برسانید و با مرکز شهر نیز 25 دقیقه فاصله دارید. دو سکوی بازدید در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ قرار دارد، جایی که می توانید شهر دبی را از دید پرندگان ببینید. به خاطر جاذبه های داون تاون معمولا بهترین منطقه برای رزرو هتل در دبی به شمار می آید. یکی دیگر از مناطق گردشگری دبی منطقه داون تاون دبی است و این منطقه به خیابان بلوار دبی دسترسی دارد. هتل های داون تاون دوبی رزیدنس، د ادرز دونتون دوبای، اکسلسیور داون تاون هتل، سوفیتل دبی داون تاون از بهترین هتل های منطقه داون تاون دبی به شمار می آید. محله دیره دبی یکی از قدیمی ترین مناطق دبی محسوب می شود که شما در خیابان هور العنز زندگی سبک مردمان عرب را می توانید مشاهده کنید. نورهای هالوژن با ولتاژ پایین معمولاً روشنایی و نور متمرکزیا ایجاد میکنند که به صحنههای داخلی برج زندگی میبخشد.همچنین، استفاده از عناصر نقره و کریستال در تزئینات برج، به تأثیر زیبایی و لمسههای شیک و الگانت میافزاید. پالم جمیرا یا نخل جمیرا (Palm Jumeirah) جزیرهای مصنوعی در دبی است که در آن جاذبههای توریستی متعددی برای گردشگران ایجاد شده است. در این منطقه پرفورمنس های خوبی به اجرا در می آید که می توانید با سبک هنر ساکنان عرب دبی هم آشنا شوید.

فروشگاه جانبو الکترونیک در چهار دهه گذشته به ساکنان امارات خدمات رسانی کرده است. در موزه اتحاد دبی، تاریخ امارات متحده عربی به زیبایی به تصویر کشیده شده است. اصلی ترین کنسولگری ایالت متحده امریکا برای مراجعه متقاضیان وقت سفارت آمریکا، شهر دبی امارات است. قیمت برج العرب دبی به اتاقی که برای اقامت انتخاب میکنید و تاریخ سفرتان به این شهر بستگی دارد. بزرگترین شهربازی سرپوشیدهی دنیا در این شهر قرار دارد. به روزترین فناوریها و دستگاهها در این موزه قرار گرفته و همچنین در موزه آینده، به فناوریهایی که در آینده به دست انسان ساخته میشود، خیلی زیاد پرداخته شده است. در موزه آینده دبی چه خبر است؟ یکی دیگر از مهم ترین نقاط قوت چرخ و فلک عین دبی مقاومت و استقامت آن در برابر طوفان های شن و بلایای طبیعی احتمالی دیگر است. آثار هنری که در خیابان السرکال به نمایش گذاشته میشود، از نقاط مختلف جهان گردآوری شدهاند و آثار هنری متفاوتی از سرتاسر دنیا را میتوانید در گالریهای آن ببینید. چون این مجموعه شامل آثار هنری مردم خاورمیانه و ایران میشود و آثاری مثل مجسمه، نقاشی و غیره از هنرمندان ایرانی زیادی در آن وجود دارد. اما این روزها قلعه الفهیدی به یک موزه باشکوه تبدیل شده که زندگی مردم بومی دبی قبل از کشف نفت را نشان میدهد و سبک زندگی آنها را به تصویر میکشد.

این قلعه در اوایل دورهای که ساخته شد، یک زندان بود و کسانی که از دستورات الهی سرپیچی میکردند را در آنجا زندانی میکردند. شیخ رشید بن سعید المکتوم، امپراتور ایدئولوژیک و حامی ساخت مسجد بود. مسجد جمیرا با تاریک شدن هوا غرق در نور شده و جذابتر از همیشه به نظر میرسد.مرکز شیخ محمدبن رشید برای برنامههای فرهنگی، اقدام به برگزاری تورهای دیدار از این مسجد به جهت آشنایی بیشتر گردشگران با دین اسلام میکند. حتی طریقه وارد شدن فیلمهای سه بعدی به دنیای امروز هم در این موزه به نمایش گذاشته شده. لحظه های جذاب این سرسره آنجایی است که وارد لوله اس خواهید شد که در استخر آن پر از کوسه های وحشی است. فعالیتهای تفریحی متنوعی از جمله اسنورکلینگ و غواصی برای تماشای حدود 33 هزار نوع ماهی بزرگ و کوچک، سفره ماهی و کوسه در آکواریوم معروف دبی منتظر شماست. این شخصیت کارتونی قدیمی هنوز در قلب کودکان زنده است و امروزه پیتر کوچولو بههمراه دوستانش لیلی دمکوتاهه (Lily Bobtail) و ناتکین سنجابه (Squirrel Nutkin) در دهکده جهانی دبی خانههایی برای خود ساختهاند. در طی فستیوال خرید دبی، خیابان های السیف Al Seef، المراقبه Al Moraqabat، الریغا Al Rigga با این اجراها زنده زنده می شوند.

به داخل مسجد حرکت کنید و چشمان خود را با لوسترهای خیره کننده روی پشت بام که از طلای 24 عیار ساخته شده است، مهمان کنید. در این آسمان خراش بی مانند و مبهوت کننده همه چیز برای یک اقامت لوکس مهیا است. در هر قسمت از این سیاره سبز که بروید و از قسمتهای مختلف آن دیدن کنید، یک سقف شیشهای به ارتفاع ۵۰ متر را میبینید. بازار بزرگی در قسمت دیرای خور با ۳۵۰ مغازه برپا شد. البته در بخش های دیگری از بازار طلای دبی می توان انواع طلاهای ایتالیایی و با ظرافت های خاص خود وجود دارد که می تواند جوابگوی طیف بسیاری از سلیقه ها باشد. بیشتر افرادی که در محله های دبی زندگی می کنند ایرانیان هستند. حتما شما هم کنجکاو هستید تا بدانید تکونولوژی چه تاثیری در روند زندگی مردم در سال های پیش رو دارد. درون این خانه، وسایلی که مردم در گذشته از آن استفاده می کردند را به نمایش گذاشتهاند. شاید یکی از بهترین و ارزانترین راه دسترسی به خور دبی، استفاده از اتوبوس و مترو و هزینه ای حدود 5 تا 10 درهم، باشد. به یکی از بهترین مراکز خرید به نام دبی مال نیز دسترسی خوبی دارد و می توانید اجناس مارک و برند را در این منطقه خریداری کنید.

علاوه بر این، دبی یکی از مراکز حسابرسی و مالی جهان است و بسیاری از شرکتهای بزرگ جهان در آن مستقر هستند. بله، با تمام این موارد یک پروژه عالی در حال احداث است که به ماه دبی معروف است. پیشنهاد میشود متقاضیان از چندین ماه قبل از سفر، به خصوص در فصول شلوغی سفارت مانند تابستان، تعطیلات ژانویه و عیدنوروز، اقدام به تعیین وقت سفارت آمریکا نمایند. ساختمان موزه سکه دبی داستانهای طولانی را پشت سر گذاشته است؛ چون در گذشته قبل اینکه به عنوان موزه بهکار گرفته شود، محل زندگی بومیان شهر دبی بوده است. البته این موضوع را به خاطر داشته باشید که بلیطهای این بخش به علت تقاضای اکثر افراد، فوراً به اتمام میرسد؛ در نتیجه برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید، بهتر است از قبل برای خرید بلیط اقدام کنید. حتما چندین ماه پیش از زمان موردنظر برای سفر به ایالات متحده، اقدام به تعیین وقت نمایید تا با مشکلاتی چون پرشدن وقت های مناسب مواجه نشوید. توریک با پشتیبانی شبانه روزی در خدمت شماست تا به آسانی در سریعترین زمان ممکن ویزا امارات را دریافت کرده و به این کشور زیبا سفر کنید. هزینه بازدید: خرید حضوری بلیط، ۱۴۰ و خرید آنلاین بلیط، ۱۱۰ درهم امارات. کابین خصوصی (private cabin): در آخر، بلیطهای کابین خصوصی، قیمت بهمراتب بیشتری از دو نوع بلیط گفته شده دارند و در ازای کرایه یک کپسول از چرخ و فلک و دریافت خدمات VIP هر بلیط، ممکن است بالای 1200 دلار آمریکا هزینه داشته باشد. در بخش های دیگر موزه اتحاد، اشیا قدیمی مانند لباس های نظامی، سکه و اسلحه های قدیمی وجود دارند که حسابی شگفتزدهتان میکنند. یک استخر سرپوشیده و روباز هم در این بخش وجود دارد. پایانه شماره دو نیز جدا از دو پایانه دیگر است اما از طریق اتوبوس های شاتل میتوان به آن دسترسی داشت که از پایانه شماره یک حدود ۲۰ دقیقه و از پایانه شماره سه حدود ۳۰ دقیقه طول میکشد.

بلیط را هم میتوان از بخش خرید بلیط و یا سایت چرخ و فلک عین، تهیه کرد. در بازار مرشد هر نوع کالا و اجناسی را با قیمت مناسب میتوان در تور دبی خرید. این پروژه در سالهای بعد با توجه به موفقیتهایی که کسب کرده بود، گسترش یافت و به دهکده جهانی دبی تغییر نام داد. در سالهای گذشته، وقتی هنوز امارات متحده عربی، منابع ارزشمندی که در دبی وجود داشت را کشف نکرده بودند، مردم این منطقه با ماهیگیری و کشتیرانی و تجارت امرار معاش میکردند. در اینجا Park Mushrif - بزرگترین در همه امارات متحده عربی است. توجه: تمامی کنسولگری ها طبق قوانین ایالات متحده امریکا عمل می کنند و مدارک یکسانی را از متقاضیان طلب می کنند و تفاوت عمده ای بین این سه کنسولگری وجود ندارد. قوانین تعیین وقت سفارت آمریکا برای این کنسولگری تقریبا مشابه ایروان است، با این تفاوت که امکان پیکاپ پاسپورت از این کنسولگری وجود ندارد یعنی پس از انجام مصاحبه می باید شخص متقاضی یا یکی از اقوام درجه یک وی جهت دریافت گذرنامه به سفارت مراجعه کنند. یکی از امتیازات این کنسولگری امکان پیکاپ پاسپورت است؛ یعنی پس از انجام مصاحبه، نیازی به مراجعه مجدد شخص متقاضی نیست. در این کنسولگری نیز همانند دبی امکان پیکاپ پاسپورت وجود دارد. جای دارند و در سوی دیگر از پل آل مکتوم و خور دبی، پارک خور دبی Dubai Creek Park بنا شده است. بازدید کنندگان از موزه دبی این فرصت را دارند که دانش غنی، کامل و یکپارچه ای از تاریخ بسیار قدیمی دبی که در طول تاریخ با مردم و تمدن های مختلف تعامل داشته است را کسب کنند. در محله الصفوح دبی جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی برگزار می شود که میزبان بسیاری از هنرمندها است. علاوه بر آن بخشهایی از این مجموعه شامل آثار هنری و ماشینهای کلاسیک و آثار مربوط به علوم و دانشهای مختلف را شامل میشود.

در این موزه تاریخ سینما، کلکسیون ارزشمندی از اولین آثار سینمایی در خاورمیانه و آفریقا میبینید که با وسواس زیادی گردآوری شدهاند. نزدیک خور و دیره، مراکز خریدی همچون دیره سیتی سنتر وجود دارند که با ماشین یا مترو، راه زیادی تا آن ها نیست. وافی مال یکی از مراکز خرید بسیار خاص در دبی است و دلیل خاص و منحصر به فرد بودنش، معماری هرمی شکل، سقف های شیشه ای، مجسمه های بزرگ و خیره کننده و مجموعه های آثار هنری توسط طراحان مصری است. آکواونچر یکی از بهترین پارک های آبی دبی و صد البته در جهان است که تفریحات آبی هیجان انگیزی را در یک فضای 17 هکتاری به نمایش میگذارد. این آبشار در ترکیب با شالیزارهای روستاهای' دره عشق' و' دورک شاهپوری' فضای شگفت انگیزی را به وجود آوردهاست. پارک و فضای سبزی پر درخت با استخرهای شنا، محل بازی کودکان، تله کابین، آمفی تئاتر و رستوران های مختلف که محلی برای تفریح خانواده ها است. توجه داشته باشید که وقت سفارت آمریکا باید برای تک تک افراد خانواده “حتی نوزادان” تعیین شود. ایمیل تاییدیه وقت سفارت آمریکا “Appointment Confirmation”را پرینت بگیرید و در روز مصاحبه همراه داشته باشید. در سفرتان به دبی همراه با خانواده، میتوانید به یکی از معروفترین پارکهای دبی بروید تا یکی از بهترین تجربه ها برای کودکانتان را در سفرتان رقم بزنید. در پارک خور دبی (یا کریک پارک) و نزدیک دلفیناریوم، تله کابین دبی مهمانان خود را در ارتفاع 30 متری از زمین، جابجا می کند. شاید عظمت این بنا بهخوبی در عکسها مشخص نباشد، بههمین دلیل در توصیف شکوه این جاذبه کافی است به ارتفاع 150 متری و عرض 95 متریاش اشاره کنیم. اگه هدف شما فقط خرید و یا جایی واسه لذت بردن از مراکز تفریحی دبی است بهتره بدونید که شهر دبی پر از تفریحات متنوع است و بعضی از این تفریحات تنها مختص این شهر لوکس و مدرن است و شما اگر قصد سوغاتی خریدن و گشتن در پاساژ هستید این محیط را از دست ندهید ، شاید ندونید یکی از دهمین آکواریوم بزرگ دنیا در شهر دبی قرار دارد و گردشگران زیادی برای دیدن این مناطق گردشگری دبی همه ساله سرازیر این شهر می شوند.

حالا شاید بپرسید چرا باید به دبی سفر کنیم و یا چه ویژگی هایی دارد که هزینه تور دبی کنیم؟ سبک زندگی سنتی تر دبی را می بینید و با زندگی مردمان عرب زبان نیز آشنا می شوید. در این منطقه هندی ها و فیلیپینی ها زندگی می کنند. در بخشی از پارک ها و استراحتگاه های دبی، بازدیدکنندگان میتوانند از بازسازی های مختلف مجموعه فیلم های معروف بالیوود دیدن کنند. Ambassador Hotel/ موونپیک بر دبی دبی /Movenpick Hotel & Apartments Bur Dubai ازهتل های معروف در بِر دبی (bur Dubia) هستند. ساعت بازدید: در هر ساعتی از شبانه روز به طور ۲۴ ساعته میتوانید از دبی کریک دیدن کنید. افراد زیادی در دنیا وجود دارند که هر روز صبح با خوردن قهوه، روزشان را شروع میکنند و از علاقهمندان و طرفداران پروپاقرص قهوه هستند. برای کسانی که تمایل دارند سفری ارزان داشته باشند می تواند یکی از بهترین منطقه های دبی برای رزرو هتل باشد. گاردن گلو دبی یک پارک ۱۶ هکتاری است که در آن اشکال مختلفی از حیوانات و گیاهان مختلف دیده میشود. برخی از حیوانات این مجموعه در زمره گونههای در حال انقراض یا کمیاب قرار دارند. در منطقه دیره، بازار و مغازه های ادویه فروشی وجود دارند. این منطقه از یک طرف به بازار سنتی و از طرف دیگر به مناطق زیبای جمیرا راه دارد که می تواند بهترین منطقه برای رزرو هتل به شما رود. معمولا هتل های نزدیک به مراکز گردشگری گران تر هستند و هزینه ی بیشتری را شامل می شوند.

هتل ها و مراکز اقامتی، تفریحی و رستوران های زیادی در نزدیکی و کنار خور دبی وجود دارند. علاوه بر آثار هنری زیادی که در خیابان السرکال وجود دارد، این مکان شامل امکانات دیگری مثل ورزشگاه، کافه و رستوران و خدمات تفریحات رایگان دبی هم میشود. خیابان السرکان در سال ۲۰۰۸ یک انبار صنعتی بزرگ بوده که حدود ۲۰ گالری هنری در آن وجود داشت. محوطه این هتل، به قدری بزرگ است که به تنهایی، یک شهرک محسوب می شود. جدا از اینها یک استیج بسیار بزرگ در قسمتی از دهکده جهانی دبی قرار دارد که در هر از چند گاهی در آن کنسرتها و جشنوارههای متعددی برگزار میشود که مورد توجه همه سنین میباشد. چون تعداد زیادی از بهترین عکاسهای دبی در این موزه هستند و میتوانند از شما عکسهای به یاد ماندنی ثبت کنند. نکتهای که باید حتما در بازدیدتان از موزه توهمات به یادتان باشد، این است که کارت حافظه دوربینتان همراهتان باشد چون قرار است عکسهای بسیار جذاب و باورنکردنی از این موزه ثبت کنید. پس اگر از آن دسته از گردشگرانی هستید که به فرهنگ و تمدن و تاریخ کشورها علاقه دارید، موزه اتحاد دبی جاذبهای است که حتما در سفرتان به این شهر باید از آن بازدید کنید. اما با گذشت زمان و فراگیر شدن هتلسازی در جهان، به خصوص در شهر دبی و همچنین پیشرفت تکنولوژی، این برج حیرت انگیز به رده هفتم سقوط کرد. در موزه سکه دبی بیشتر از ۴۷۰ سکه در طول زمان جمعآوری شدهاند و در این موزه به نمایش گذاشته شده است. را از نزدیک ببینید و با آداب و رسوم کشورها و همچنین مردم دبی آشنا شوید. بعضی دیگر آنقدر جذاب و دیدنی هستند که ساعت ها طول می کشد تا زیبایی های آن را ببینید مانند باغ معجزه دبی یا Dubai Miracle Garden.

هتل های لوکس و گرانی در این منطقه نیز وجود دارد و از محله های گران دبی است که دسترسی خوبی به ساحل قصر سیاه، برج العرب و مارینا و جمیرا دارد. ساحل قصر سیاه منطقه الصفوح دبی یکی از زیباترین ساحل ها به شمار می آید. سیاره سبز دبی برای هر گردشگری با هر سنی جذاب است و جاذبههای زیادی برای نمایش دارد. اگر به دبی سفر کردید، یک منطقه گردشگری امن در کنار یکی از نهرهای خلیج فارس در یک حال و هوای سنتی را از دست ندهید. به طور مثال اگر برای تفریح و ورزش های آبی می روید باید در مکانی باشید که نزدیک به ساحل های دبی باشد و اگر برای انجام کاری به این شهر سفر می کنید و از ادارات می خواهید استفاده می کنید خیابان شیخ زاید و حوالی آن را انتخاب کنید. حتی اگر بودجه کافی و یا قصدی برای خرید طلا ندارید، احتمالا قدم زدن و تماشای ویترین مغازه های این بازار، بریتان جالب باشد. تعدادی تفریح ها لوکس را دوست دارند و تعدادی قدم زدن در بخش سنتی شهر و دیدن زندگی مردمان سنتی را دوست دارند . منطقه داو ورفیج جایی است که کلی قایق عربی (داو Dhow) پهلو گرفته اند و قدم زدن در این مسیر، یکی از جالب ترین تجربه های پیاده روی شما خواهد شد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.