ورق استیل طلایی چیست و چه کاربردهایی دارد؟


قیمت ورق استیل طلایی نازک یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی با کاربردهای تزئینی می باشد. در ساخت و ساز ساختمان ها از ورق های فولادی طلایی که رنگ طلایی دارند و زیبایی و جلوه خاصی دارند در هنگام ساخت دستگاه های مختلف و برخی از قسمت های ساختمان مانند حمام، آشپزخانه، شیرآلات و ... استفاده می شود.

معرفی ورق فولادی طلا

ورق استیل طلایی با رنگ و روکش طلایی بر روی ورق رنگی و تزئینی قرار می گیرد. ورق های استیل دکوراتیو دارای رنگ های مختلفی می باشند. از آن جمله می توان به رزگلد، آبی، برنز و مشکی اشاره کرد که البته رنگ طلایی جلوه خاصی دارد و طرفداران زیادی دارد.

اگرچه رنگ طلایی بر زیبایی آن می افزاید، اما مقاومت در برابر خوردگی و استحکام ورق فولادی طلایی را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل ورق طلا طول عمر بالایی دارد و در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

وجود عناصری مانند کروم و آلیاژهای نیکل در ترکیب ورق فولاد طلا، آن را در برابر خوردگی بسیار مقاوم کرده و در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارد. برای پوشش ورق فولادی با رنگ طلایی از روش PVD استفاده می شود. این روش که روشی پرهزینه است ورق فولاد طلا را نسبت به سایر ورق ها گرانتر کرده است.

انواع ورق استیل طلایی

انواع ورق های فلزی طلا و کارایی هر کدام، ورق فلز طلا با توجه به کاربرد و وضعیت سطح دارای قسمت های مختلفی می باشد. این دسته بندی ها که در ادامه به آنها اشاره می کنیم بر اساس نوع کاربرد می باشند. به طور کلی دو نوع صفحه فلزی صنعتی و تزئینی وجود دارد. این صفحات فلزی رنگی دارای روکش طلا بوده و در دسته فلزات تزئینی قرار می گیرند که به سه دسته خراشیده، مات و براق تقسیم می شوند.

ورق طلای درخشان

برای تزیین از یک صفحه استیل طلایی براق به نام صفحه آینه ای استفاده می شود. از آنجایی که این برگ ها می توانند نور را منعکس کنند، در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد دارند و بیشتر برای ساخت گلدسته، گنبد و آسانسور استفاده می شوند.

ورق طلای تیره

ورق طلایی مات یکی از انواع ورق هایی است که گرد و غبار و کثیفی روی سطح مات آن مشاهده نمی شود. به همین دلیل در خارج از ساختمان و ساخت دیوار آسانسور استفاده می شود.

ورق طلا راه راه

فویل طلای برجسته یکی دیگر از انواع فویل است که حاوی فلزات زیادی است. صفحات فلزی نور را ضعیف منعکس می کنند و خراش بیشتری نسبت به کاغذ دارند.

استفاده از ورق فلزی طلا

در قسمت های قبل اشاره کردیم که اغلب از پارچه فلزی برای تزیین استفاده می شود و به دلیل شکل زیبا و رنگ منحصر به فرد آن برای تزیین بیرون و داخل خانه استفاده می شود. در استفاده از این صفحات ممکن است به موارد زیر اشاره شود.

کاربرد در طراحی و دکوراسیون حمام و توالت.

برای ساخت فضای داخلی ساختمان

ساختمان خارج از ساختمان

برای ساخت تاج گل و گنبد در اماکن مذهبی

برای لیفت صورت و تنه استفاده می شود

دکوراسیون منزل و لوازم منزل

کاربرد در ساخت پانل

تولید لوازم تزئینی و جواهرات

قیمت ورق استیل طلا

قیمت شمش طلا به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجایی که کاغذهای اصل معمولاً از کشورهای خارجی وارد می شوند، قیمت آنها در بازار ایران با نوسانات مختلفی تعیین می شود. یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت ورق طلا، نرخ ارز است. سطح عرضه و تقاضا تاثیر مستقیمی بر قیمت ورق های فولادی طلا دارد، اما برند سازنده و کیفیت روکش سطح ورق های اصلی نیز بر قیمت آنها تاثیرگذار است.

اگر قصد خرید ورق های استیل طلا را دارید باید توجه داشته باشید که آیا ورق های استیل در داخل ایران آبکاری می شوند یا آبکاری طلای آنها به کارخانه مبدا داده می شود. زیرا قیمت این دو نوع پنل متفاوت است. البته با توجه به کاربردهای مختلف این ورق می توانید مدل های مختلفی را با توجه به نیاز خود تهیه کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.