آشنایی با استانداردهای نگهداری موتور جاروبرقی و توصیه های نگهداری


موتور جاروبرقی به عنوان قلب واحد شناخته می شود. در واقع قدرت، قدرت و کشش اگزوز به موتور بستگی دارد. وجود یک مشکل کوچک در این قسمت مهم باعث خرابی دستگاه می شود که نیاز به توجه فوری دارد. بی توجهی به ایرادات و ایرادات موتور جاروبرقی هزینه های زیادی را برای تعویض موتور و یا خرید قطعه جدید به همراه خواهد داشت. بنابراین در این مقاله به مراحل تعمیر موتور جاروبرقی و هزینه آن می پردازیم. توصیه می کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید تا متوجه شوید بهترین زمان برای تعمیر پاک کننده موتور چه زمانی است و نکات مهم نگهداری را برای افزایش عمر تمیزکننده خود بیاموزید.

اجزای موتور جاروبرقی

تعمیر موتور جاروبرقی یک کار بسیار تخصصی است. بنابراین تعمیر آن فقط باید توسط کسانی انجام شود که شناخت خوبی از قطعات اصلی و فرعی موتور دارند. برای آموزش تعمیر موتور جاروبرقی ابتدا باید اجزا و عملکرد آن را بشناسیم. اجزای اصلی موتور جاروبرقی عبارتند از:

بلبرینگ: در شروع و انتهای موتور جاروبرقی دو بلبرینگ وجود دارد که خرابی آنها باعث ایجاد صدای بلند می شود.

کلکتور: کلکتور خلاء صفحه ای دوار است که توسط یک میله نازک در داخل یاتاقان ها ثابت می شود.

سیم پیچ: سیم پیچ موتور با ایجاد میدان مغناطیسی باعث چرخش کلکتور می شود.

زغال سنگ: زغال سنگ وظیفه تولید جرقه و اتصال برق به کلکتور را بر عهده دارد.

پروانه: ملخ موتور جاروبرقی مکش ایجاد می کند.

سنسور یا ترموستات: این قسمت با افزایش دمای دستگاه برق را قطع می کند. بنابراین از گرم شدن بیش از حد دستگاه وکیوم جلوگیری می کند.

موتور جاروبرقی برندهای مختلف از قسمت های فوق تشکیل شده است. بنابراین فرقی نمی کند که قصد تعمیر موتور جاروبرقی بوش یا پارس خزر را دارید، در هر صورت برای تعمیر موتور جاروبرقی باید تمامی این قطعات بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شوند. اگر مهارت کافی برای این کار ندارید، تعمیر جاروبرقی را به کارشناسان تعمیر آنلاین ما بسپارید و در کمترین زمان ممکن دستگاهی سالم تهیه کنید.

مراحل روشن کردن موتور جاروبرقی؛ با احتیاط مصرف کنید!

اگر موتور جاروبرقی با دقت و درستی تعمیر نشود، برای دستگاه و بالاتر از همه برای سلامتی خطرناک است. بنابراین اگر در این زمینه متخصص نیستید، توصیه می کنیم تعمیر جاروبرقی را به نمایندگی های معتبر بسپارید.

قبل از شروع تعمیر و نگهداری، مطمئن شوید که دستگاه از منبع تغذیه جدا شده است. سپس یک پارچه بزرگ روی زمین پهن کنید تا فرش یا کف در حین تعمیر کثیف نشود. پس مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

پوشش دستگاه را با استفاده از دستگیره جلوی جاروبرقی جدا کنید.

کیسه، فیلتر و لوازم جانبی را از جاروبرقی خارج کنید.

دوشاخه و سیم ها را بردارید و در ظرفی قرار دهید تا گم نشوند.

با برداشتن پیچ های روکش موتور می توانید متوجه این موضوع شوید.

در این مرحله با یک پیچ محکم روی موتور جاروبرقی مواجه می شوید که باید آن را باز کرده و موتور را از دستگاه خارج کنید.

پلاستیک را از موتور جدا کنید.

محل دقیق سیم های متصل به موتور را به خاطر بسپارید و سپس آنها را جدا کنید. قبل از قطع می توانید از موتور عکس یا فیلم بگیرید تا هنگام وصل مجدد مشکلی پیش نیاید.

پس از عیب یابی موتور وکیوم، قطعات مورد نظر را تعمیر یا تعویض نمایید. این مرحله از تعمیر جاروبرقی نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد. بنابراین توصیه می کنیم بدون مهارت کافی قطعات را تعمیر یا تعویض نکنید.

پس از بررسی موتور جاروبرقی، سیم ها را مانند حالت اول وصل کنید.

پلاستیک را روی موتور قرار دهید. اگر پلاستیک در جای خود قرار نگیرد، گرد و غبار روی موتور جمع می شود و احتمال سوختن موتور وکیوم را افزایش می دهد.

ابتدا مطمئن شوید که دستگاه در جای خود قرار دارد.

دکمه ها، پیچ ها و پوشش را مانند حالت اول روی دستگاه قرار دهید.

اگر تمام این مراحل را به درستی انجام داده باشید، با اتصال جاروبرقی به برق، دستگاه روشن می شود. توجه داشته باشید که این مراحل را به طور کلی توضیح داده ایم و ممکن است تعمیر مدل های مختلف جاروبرقی با یکدیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال تعمیر موتور جاروبرقی پارس خزر تفاوت کوتاه اما مهمی با تعمیر موتور جاروبرقی سامسونگ دارد; بنابراین توصیه می کنیم برای تعمیر موتور جاروبرقی به نمایندگی های همین برند مراجعه کنید. نمایندگی تعمیرات آنلاین بیش از 6 برند معروف ایرانی و اروپایی با ارائه انواع خدمات تخصصی به شما عزیزان.

تعویض موتور جاروبرقی؛ آخرین گزینه ذخیره دستگاه است

وقتی موتور جاروبرقی می سوزد چاره ای جز تعویض کامل آن ندارید. استفاده بیش از حد مداوم از جاروبرقی یا با بالا رفتن سن دستگاه، احتمال سوختن موتور و نیاز به تعویض آن را افزایش می دهد. همچنین در صورت عدم تعویض فیلتر و پوشش دستگاه در زمان مناسب، پس از مدتی شاهد سوختن موتور جاروبرقی خواهید بود.

جمع آوری موهای زائد و چرخاندن برس چرخان باعث فرسودگی کامل حیاتی ترین قسمت دستگاه می شود. ضمنا سوختن موتور در اثر خیس شدن و یا جذب آب به داخل دستگاه شما را مجبور به تعویض موتور وکیوم می کند.

هزینه تعمیر موتور جاروبرقی چقدر است؟

هزینه تعمیر موتور جاروبرقی تا زمان تشخیص مشخص نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به:

نوع جاروبرقی: نوع و برند جاروبرقی، سال ساخت و تکنولوژی به کار رفته در آن از عوامل مهم در تعیین قیمت تمام شده می باشد. به عنوان مثال هزینه تعمیر جاروبرقی فیلیپس به دلیل استفاده از قطعات حساس در آن با سایر مدل ها متفاوت است.

کیفیت قطعات: هزینه خرید قطعات و پارچه اصلی هر برندی قطعا بیشتر از خرید قطعات تقلبی است.

گارانتی: در صورتی که جاروبرقی شما دارای گارانتی باشد، هزینه تعمیر موتور جاروبرقی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

هزینه تعمیر موتور جاروبرقی معمولا پس از رفع مشکل توسط متخصص به شما اطلاع داده می شود. با مراجعه به مرکز یا نمایندگی معتبر جاروبرقی از کیفیت خدمات مطمئن خواهید شد. تعمیر آنلاین یک مرکز تعمیر جاروبرقی بوش و سایر برندهای معروف است که علاوه بر تعمیرات ویژه انواع جاروبرقی، تمیز کردن مخزن دستگاه شما را نیز به صورت رایگان انجام می دهد.

نکات مهم برای افزایش عمر موتور جاروبرقی شما

برای افزایش طول عمر جاروبرقی باید از دستگاه به درستی استفاده کرد. مهمترین جنبه های مراقبت و نگهداری جاروبرقی عبارتند از:

فیلتر و کیسه جاروبرقی را هر چند وقت یکبار بررسی کنید تا از تمیز بودن آنها مطمئن شوید. در صورت لزوم باید فیلتر و کیسه جاروبرقی را تعویض کنید.

برای جلوگیری از آسیب ناشی از رعد و برق از محافظ برق استفاده کنید.

برای از بین بردن شن و ماسه و کثیفی از جاروبرقی استفاده نکنید.

هرگز سطوح مرطوب را با جاروبرقی تمیز نکنید. این باعث سوختن موتور جاروبرقی می شود.

جاروبرقی را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. استفاده از پارچه خیس به موتور دستگاه آسیب می رساند.

اگر با علائمی مانند مکش کم جاروبرقی، بوی سوختگی و کار نکردن دستگاه مواجه شدید، مطمئن شوید که موتور جاروبرقی را در اسرع وقت تعمیر کنید.


برای انتخاب بهترین نمایندگی جاروبرقی بوش در تهران به لینک زیر مراجعه نمایید.
https://paydarservice.org/تعمیر-جارو-برقی-بوش/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.